عروس هزار داماد

   چند روز پيش وزير سابق بازرگاني به خبرنگار موبنا گفته بود که موانع و مشکلات پيش روي تشکيل اتحاديه مستقل تلفن همراه با  محدوديتها و معضلاتي که تشکيل شوراي اصناف داشت ، مشابهت دارد اما شوراي اصناف در فرجام کار از همه مشکلات و موانع عبور کرد و تشکيل شد.   بدنبال انعکاس اظهارات وزير …

   چند روز پيش وزير سابق بازرگاني به خبرنگار موبنا گفته بود که موانع و مشکلات پيش روي تشکيل اتحاديه مستقل تلفن همراه با  محدوديتها و معضلاتي که تشکيل شوراي اصناف داشت ، مشابهت دارد اما شوراي اصناف در فرجام کار از همه مشکلات و موانع عبور کرد و تشکيل شد.
   بدنبال انعکاس اظهارات وزير سابق بازرگاني در رسانه ها ، اتحاديه صنف دستگاههاي مخابراتي و ارتباطي و لوازم جانبي شهرستان تهران طي اطلاعيه اي اعلام کرد بنا بر مصوبه کمسيون هيات عالي نظارت به شماره پروانه ۵۱۶۶ به تاريخ ۱/۵/۱۳۸۴ ،اتحاديه صنف دستگاههاي مخابراتي و ارتباطي و لوازم جانبي شهرستان تهران در هشت رشته تاسيس شده است که شامل تلفن همراه ، سانترال ، بي سيم ، فکس و موارد ديگر مي شود.
   در ماده ۵ اين مصوبه نيز به صدور پروانه کسب جهت رسته هاي شغلي مذکور در مکانهاي اداري ، کارگاهي يا تجاري اشاره شده است. بدين معني که اتحاديه تلفن همراه در کشور وجود دارد و پروانه کسب نيز از سوي اتحاديه مذکور براي فروشند گان صادر مي شود.
  از سوي ديگر رييس اتحاديه فروشندگان لوازم صوتي و تصويري نيز صدور پروانه کسب را براي فروشندگان تلفن همراه فقط و فقط ازطريق اين اتحاديه مجاز و قانوني توصيف کرده و مدعي است که اين اتحاديه از سال ۱۳۷۳ يعني همزمان با ورود تلفن همراه به کشورمان ، توزيع اين کالا را بر عهده داشته است و اتحاديه ديگري قانونا حق ندارد پروانه کسب صادر کند. او مي گويد اين مساله در حال حاضر به مشکلي اساسي تبديل شده است و وزارت بازرگاني نيز هيچگونه حرکتي براي رفع اين معضل نمي کند تا فروشندگاني که اين کالا را عرضه مي کنند ، تکليف خود را بدانند.
   بهرحال ، کشمکش و مجادله ميان دو اتحاديه بر سر صدور پروانه کسب همچنان ادامه دارد و از آنجا که هيچيک از طرفين از موضع خود کوتاه نمي آيند، افق روشني در پيش رو ديده نمي شود. اما يک پرسش بجا مطرح است اين که چرا نبايد صنفي که  فقط در يک محدوده بيش از ۳۰۰ فروشگاه و واحد خدمات تلفن همراه دارد ، اتحاديه اي مستقل از خود دارد. شمردن شرايط مساعدي که موضوعيت تشکيل اتحاديه مستقل تلفن همراه را توجيه کند ، بسيار است ، فروشگاهها و مراکزي که امروزه گوشي تلفن همراه و لوازم جانبي و ملحقات آن را عرضه مي کنند ، بسيار بيش از ۳۰۰ واحدي است که از مهمترين شرايط تشکيل اتحاديه محسوب مي گردد.
    تلفن همراه با دامنه گسترده و قابليتهايي که درون خود دارد ، روز به روز با فناوريهاي پيچيده و کاربردهاي متنوع و گسترده به بازارهاي جهاني راه مي يابد و اين حرف دل بسياري از فروشندگان و دست اندرکاران بازار تلفن همراه است که خواستار تشکيل اتحاديه مستقلي هستند تا درددلها و مشکلاتشان را به نمايندگاني که به اين حوزه کاري تسلط دارند ، منتقل کنند.
۱۶۲/۱۶/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا