امنيت تجارت مبتني بر موبايل در سطح پاييني قرار دارد

صادق فياض بخش در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهارداشت : به طور متوسط ضريب نفوذ تلفن همراه در كشورهاي توسعه يافته ۹۱ درصد و در كشورهاي در حال توسعه ۴۱ درصد است.وي در تعريف تجارت همراه گفت:(M-commerce )”گرفتن خدمات و انجام عمليات و تبادلات مالي” است كه مي‌توان آن را از طريق تلفن همراه …

صادق فياض بخش در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهارداشت : به طور متوسط ضريب نفوذ تلفن همراه در كشورهاي توسعه يافته ۹۱ درصد و در كشورهاي در حال توسعه ۴۱ درصد است.
وي در تعريف تجارت همراه گفت:(M-commerce )”گرفتن خدمات و انجام عمليات و تبادلات مالي” است كه مي‌توان آن را از طريق تلفن همراه انجام داد.
وي درخصوص توانايي تجارت مبتني بر موبايل تصريح كرد: با توجه به ضريب نفوذ مناسب تلفن همراه در كشورقابليت هايي از جمله خريد و فروش بليت از طريق تلفن همراه ؛ استفاده نهاد‌ها و سازمان‌ها از اين بستر،‌ خريد و فروش صداي زنگ، بازي و تصاوير و غيره رافراهم کرده است.
 وي با بيان اينکه در كشور ايران گسترش استفاده از تلفن همراه انگيزه‌ رونق چنين تجارتي را  فراهم کرده ، خاطر نشان کرد: اما نياز به ايجاد تجارت مبتني بر شبكه‌هاي موبايل علاوه بر فرهنگ استفاده، فراهم آمدن زيرساخت‌هاي فني مناسب و ايمن ضرورت دارد.
فياض بخش تصريح کرد: بحث امنيت در تجارت مبتني بر شبكه‌هاي بي‌سيم مساله‌ است كه به زيرساخت كافي نياز دارد.
۱۶۲/۱۶/۱۱۷

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا