۱۳۰ريال سود به ازاي هر سهم ميان سهامداران مخابرات تقسيم شد

به گزارش خبرنگار سيتنا ،مهندس صابر فيضي مدير عامل شرکت مخابرات ايران در نخستين مجمع عمومي ساليانه که صبح امروز با حضور جمعي از سهامداران مخابرات برگزار شد تصريح کرد: خوشحاليم که تا کنون پنج درصد سهام شرکت مخابرات ايران را براساس سياست هاي ابلاغي اصل ۴۴ قانون اساسي در سال ۸۷ وارد بورس کرديم.وي …

به گزارش خبرنگار سيتنا ،مهندس صابر فيضي مدير عامل شرکت مخابرات ايران در نخستين مجمع عمومي ساليانه که صبح امروز با حضور جمعي از سهامداران مخابرات برگزار شد تصريح کرد: خوشحاليم که تا کنون پنج درصد سهام شرکت مخابرات ايران را براساس سياست هاي ابلاغي اصل ۴۴ قانون اساسي در سال ۸۷ وارد بورس کرديم.
وي با بيان اين که يک درصد سهام مخابرات را شرکت مهر اقتصاد ايرانيان خريداري کرده است گفت: از آنجايي که ۷۰ درصد سهام مخابرات دولتي است اين شرکت يک شرکت دولتي محسوب مي شود.
وي تعداد مشترکين تلفن ثابت ، همراه و ديتا را اساس فعاليت هاي مخابرات دانست و تصريح کرد: در آمد شرکت مخابرات ايران پيش از اين بر مبناي مکالمات بوده است اما با ورود سرويس هاي ارزش افزوده تغييراتي در وضعيت در آمدي اين شرکت به وجود خواهد آمد.
وي ادامه داد : بخش عظيمي از هزينه هاي جاري مخابرات صرف نيرو هاي پرسنلي مي شود که اين شرکت سير نزولي پرسنل خواهد داشت. فيضي با بيان اين که تعداد نيروهاي پرسنلي به استاندارد جهاني نزديک مي شود گفت: استاندارد اين تعداد ۵۴/. درصد است که در اين ميان سقف نيروهاي پرسنلي مخابرات ۵۰/. درصد بوده که اختلاف بساير کمي دارد که با وجود قانون بازنشستگي اين اختلاف نيز از بين خواهد رفت.
وي با اعلام اين خبر که بهاي تمام شده براي اتصال هر خط تلفن ثابت در سال ۸۷ به ۲۲۰ هزار ريال رسيده است افزود: در سال ۸۴ اين رقم ۲۴۰ هزار تومان بود که با فعاليت هاي صورت گرفته هزينه هاي مخابرات در اين بخش کاهش يافته است
مدير عامل شرکت مخابرات ايران در بخش ديگري از اظهاراتش به ارائه گزارشي از فعاليت هاي مالي و اجرايي مخابرات در سال ۸۶ پرداخت و گفت: درآمد شرکت در سال گذشته نسبت به سال ۸۵ ، ۴/۴۱ درصد رشد داشته است.
وي خاطرنشان کرد: سود قبل از کسر ماليات۲/۳۴ درصد و همچنين سود سهام پيشنهادي ۲۹ درصد رشد داشته است.
فيضي با اعلام اين خبر که ارزش افزوده و سهم سود خالص از پيش افزوده نيز به ترتيب ۲۳ و ۸/۱۳ درصد رشد داشته است، گفت: هزينه نگهداري و هزينه‌هاي مالي و اداري در سال ۸۶ نسبت به سال پيش از آن به ترتيب دو و نيم و ۲۶ درصد کاهش داشته است.
وي همچنين از اتصال تمامي شهرهاي کشور به تجهيزات ديتا خبر داد و افزود: تعداد کاربران اينترنتي کشور به ۱۸ ميليون نفر رسيده است.
مدير عامل شرکت مخابرات ايران در پايان خاطر نشان کرد: مخابرات از آنجايي که يک شرکت توليدي نبوده هماهنگ با وضعيت اقتصادي بازار حرکت نمي کند بلکه با توجه به فرهنگ و رفتارهاي اجتماعي مخابرات همچنان سود بالايي را کسب مي کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا