تا پايان سال پوشش جاده اي همراه اول به ۶۰ هزار کيلو متر مي رسد

به گزارش خبرنگار سيتنا دکتر محمد سليماني ،وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در نخستين مجمع عمومي ساليانه شرکت مخابرات ايران اظهار داشت: پروانه اپراتور اول در منطقه بي نظير است چرا که در اين پروانه آمده است که همراه اول مي تواند ۳۸ ميليون مشترک داشته باشد.وي با اشاره به اشتياق مردم براي ورود فناوري …

به گزارش خبرنگار سيتنا دکتر محمد سليماني ،وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در نخستين مجمع عمومي ساليانه شرکت مخابرات ايران اظهار داشت: پروانه اپراتور اول در منطقه بي نظير است چرا که در اين پروانه آمده است که همراه اول مي تواند ۳۸ ميليون مشترک داشته باشد.
وي با اشاره به اشتياق مردم براي ورود فناوري اطلاعات و ارتباطات اظهار داشت: سوددهي در اين حوزه تضمين شده است.
وي خصوصي سازي مخابرات را امري بسيار جدي خواند و ادامه داد: در تلاش هستيم تا زمان گذر از اين موضوع را به حداقل ممکن برسانيم.
رييس مجمع مخابرات ايران گفت: بسياري پيشنهاد دارند تا سرمايه گذاران خارجي را براي خريد سهام مخابرات تشويق کنيم که البته اين کار با حمايت سرمايه گذاران داخلي امکان پذير است.
وي افزود: براي ترغيب سرمايه گذاران خارجي براي ورود به بورس بايد تمهيداتي انديشه شود تا راه براي ورود آن ها هموار شود.
سليماني شرکت مخابرات ايران را مجموعه اي بسيار قدرتمند دانست و ادامه داد : اپراتور اول تلفن همراه کشور اين مزيت را دارد که در تمام شهر هاي کشور حضور دارد و اپراتوري که نقاط پوشش گسترده اي داشته باشد اپراتور قدرتمندي تلقي مي شود.
وي به پوشش جاده اي ۳۷ هزار کيلومتري همراه اول اشاره کرد و افزود: تا پايان سال پوشش جاده اي همراه اول به نزديک ۶۰ هزار کيلومتر افزايش خواهد داشت.
وي با تاکيد بر اين که مخابرات با مديريت درست مي تواند مرحله گذر به سمت خصوصي ساز ي را به خوبي طي کند تصريح کرد: اگر قوانين و مقررات کاملا رعايت شود مخابرات در وضعيت مطلوبي توسط بخش خصوصي اداره خواهد شد.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در بخشي ديگر از سخنانش اظهار داشت: از آنجايي که مخابرات خصوصي شده از قيد و بند دولتي بودن رها خواهد شد مي تواند در آمد زايي بيشتري داشته باشد.
وي با بيان اين که اپراتور ها مي توانند در بخش ديتا فعاليت داشته باشند تصريح کرد: در صورتي که اپراتور ها در بخش ديتا وارد شوند ظرف مدت کوتاهي چند هزار مشترک ديتايي خواهند داشت که باتوجه به سود بالايي که در اين حوزه نهفته است مي تواند کمتر از سود ارتباطات سيار نباشد.
سليماني گفت: بازار مخابرات ايران مي تواند اپراتور چهارمي نيز داشته باشد اما در حال حاضر اين نياز ديده نمي شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا