حضور خارجي‌ها در بحث سهام مخابرات بسيار تاثيرگذار است

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمد سليماني در اين مراسم با بيان اين كه در پروانه مشخص شده كه اپراتور اول تلفن همراه مي‌تواند تا ۳۸ ميليون شماره واگذار كند گفت: اين موضوع در سطح خاورميانه بي‌نظير است و مردم ما خواهان ارتباط و فن‌آوري اطلاعات هستند.وي با بيان اين كه درآمد …

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمد سليماني در اين مراسم با بيان اين كه در پروانه مشخص شده كه اپراتور اول تلفن همراه مي‌تواند تا ۳۸ ميليون شماره واگذار كند گفت: اين موضوع در سطح خاورميانه بي‌نظير است و مردم ما خواهان ارتباط و فن‌آوري اطلاعات هستند.
وي با بيان اين كه درآمد اين‌گونه شركت‌ها تضمين شده است اظهار كرد: خصوصي‌سازي مخابرات بحث جدي است و هيچ منعي براي ادامه خصوصي‌سازي مخابرات وجود ندارد.
سليماني با بيان اين كه اميدواريم هرچه سريع‌تر از مرز ۵۱ درصد خصوصي‌سازي مخابرات عبور كنيم گفت: حضور خارجي‌ها در بحث سهام مخابرات موضوع خوب و مناسبي است كه مي‌تواند بسيار تاثيرگذار باشد البته براي اين موضوع بايد راهكار مناسب انديشيده شود تا آن‌ها نيز براي اين كار ترغيب شوند.
وزير ارتباطات در ادامه با بيان اين كه شركت مخابرات مجموعه‌ي قدرتمندي محسوب مي‌شود گفت: اين مجموعه با ۳۲ شركت فعاليت مي‌كند كه در سراسر كشور حضور دارند و مي‌توان اين پوشش جغرافيايي را يك مزيت دانست.
وي با اظهار اميدواري درباره‌ي اين كه پوشش تلفن‌هاي همراه تا پايان سال در جاهاي اصلي به بالاي ۶۰ هزار كيلومتر برسد تاكيد كرد: بايد محيط گذر و رسيدن به اهداف تعيين شده را مديريت كرده و قوانين و مقررات را در اين زمينه رعايت كنيم كه بتوانيم از وضعيت مطلوب بتوانيم بهره‌مند شويم.
به گفته‌ي وي مباحث درآمدي در اين حوزه جاي كار زيادي دارد و در اين زمينه بايد بتوانيم قيد و بندهاي دولتي را برداريم تا بتوانيم هرچه سريع‌تر به اهداف خود برسيم.
وي با بيان اين كه اپراتورها به ارايه‌ي خدمات تلفن همراه، ثابت و ديتا مي‌پردازند گفت: در بخش سوم متاسفانه تحريك و ترغيب لازم انجام نشده درصورتي كه اگر در اين حوزه وارد شوند آن‌ها ظرف زمان كوتاه مي‌توانند چند ميليون مشترك ارتباطات ديتا پيدا كرده و به واسطه‌ آن درآمدها نيز افزايش خواهد يافت.
سليماني با مقايسه درآمد سال ۸۴ تصريح كرد: اين مقايسه قابل قبول بوده و اين شركت حتما يك شركتي است كه از نظر اقتصادي قابل قبول باشد.
او در بخشي از سخنان خود تاكيد كرد: همراه اول هنوز وارد رقابت نشده در صورتي كه اگر اين رقابت شكل بگيرد زمان گذر و رسيدن به ۳۸ ميليون در زمان كوتاهي انجام خواهد شد زيرا زيرساخت‌هاي اين موضوع در كشور آماده بوده و نياز آن نيز در كشور وجود دارد.
وزير ارتباطات با تاكيد بر اين كه بايد ضريب نفوذ تلفن همراه در كشور به بالاي ۱۰۰ درصد برسد خاطر نشان كرد: كشور ۷۰ ميليوني ما كشور جواني است و همه نيازمند تلفن همراه هستند پس بايد براي رسيدن به اين ضريب نفوذ تلاش كنيم.
وزير ICT تاكيد كرد: اگر اپراتور سوم فعاليت خود را آغاز كند و با توجه به فعاليت اپراتور دوم هيچ مشكلي براي اپراتور اول به وجود نخواهد آمد و شايد در زماني حتي اين نياز احساس شود كه اپراتور چهارمي نيز فعال شود اما فعلا چنين تصميمي گرفته نشده است و به طور قطع اين موضوع مي‌تواند شرايط خوبي را براي رقابت در كشور ايجاد كند.
به گزارش ايسنا در اين جلسه همچنين گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانوني شركت مادر تخصصي مخابرات ايران به انضمام صورت‌هاي مالي تلفيقي گروه و شركت اصلي همراه براي سال مالي منتهي به ۲۹ اسفندماه ۸۶ ارايه شد.
همچنين رييس اداره نظارت بر ناشران بورس سازمان بورس و اوراق بهادار، اعضاي هيات مديره‌ي مجمع شركت مخابرات ايران، معاون مالي شركت مخابرات ايران و نمايندگاني از سازمان حسابرسي، وزارتخانه‌هاي صنايع و معادن و بازرگاني از ديگر حاضران در اين مجمع بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا