مجمع شركت مخابرات براساس مصوبه مجلس مي‌تواند سود تقسيم كند

 علي رحماني در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس اظهار داشت: مجمع ساليانه شركت مخابرات در حالي فردا برگزار مي‌شود كه براساس مصوبه مجلس اين شركت مي‌تواند بين سهامداران سود تخصيص كند. وي ادامه داد: با توجه به اينكه قانون تجارت و قانون بودجه از مصوبات مجلس است و قانونگذار با علم به …

 علي رحماني در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس اظهار داشت: مجمع ساليانه شركت مخابرات در حالي فردا برگزار مي‌شود كه براساس مصوبه مجلس اين شركت مي‌تواند بين سهامداران سود تخصيص كند.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه قانون تجارت و قانون بودجه از مصوبات مجلس است و قانونگذار با علم به اينكه برخي از شركتها زيان انباشته داشته و سود قابل تخصيص ندارند اما با اين وجود براي پرداخت سود علي‌الحساب سهام را الزامي كرده است بنابراين شركت مخابرات مي‌تواند براساس حداقل نرخ سود معين شده در قانون بودجه ۸۶ (۴۰ درصد) اقدام به تقسيم سود كند.
وي افزود: در گذشته نيز در خصوص ماده ۱۳۸ قانون قانون مالياتهاي مستقيم براي وضع اندوخته توسعه و تكميل شركتها روال مشابهي انجام شده بدين معني كه شركتهايي كه زيان انباشته داشته اما در سال عملكرد سود گزارش كرده بودند براساس تفسير شوراي عالي ماليات توانستند از محل سود جاري و نه سود قابل تخصيصي كه وجود نداشت اندوخته وضع كنند.
رحماني گفت: با اين وجود تصميمات مجمع ساليانه شركت مخابرات بايد به نحو مناسبي اطلاع رساني شود تا سهامداران بعدي و بالقوه با آگاهي از اين موضوع تصميم‌گيري كنند.
به گزارش فارس اين اظهارات مديرعامل شركت بورس در حالي بيان شده كه در آستانه برگزاري اولين مجمع شركت مخابرات بعد از حضور در بورس در خصوص درصد تقسيم سود ساليانه اين شركت تفسير و تعبيرهاي متفاوتي مطرح شده است كه با اين اوصاف بايد منتظر تصميمات اين مجمع كه صبح فردا برگزار مي‌شود بايد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا