خواهان تعويق مزايده‌ي اپراتور سوم تلفن همراه هستيم

فرامرز رستگار در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) درباره‌ي چگونگي شركت كنسرسيوم در مزايده‌ي اپراتور سوم تلفن همراه اظهار كرد: شرايط براي طرف‌هاي ايراني و اپراتور خارجي تبعيض‌آميز است و اين موضوع باعث شده كه تاكنون بين دو طرف توافق چشمگيري انجام نشود.وي با بيان اين كه شرايط ذكر شده براي اپراتورهاي …

فرامرز رستگار در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) درباره‌ي چگونگي شركت كنسرسيوم در مزايده‌ي اپراتور سوم تلفن همراه اظهار كرد: شرايط براي طرف‌هاي ايراني و اپراتور خارجي تبعيض‌آميز است و اين موضوع باعث شده كه تاكنون بين دو طرف توافق چشمگيري انجام نشود.
وي با بيان اين كه شرايط ذكر شده براي اپراتورهاي خارجي شركت‌كننده در مزايده اپراتور سوم، دست بالا را به آن‌ها مي‌دهد اضافه كرد: طبق اسناد مزايده يك اپراتور خارجي مي‌تواند با هر شركت داخلي با هر سطح از فعاليت كمي، كيفي و قابليت مالي قرارداد همكاري امضا كند؛ اين موضوع باعث شده تا اپراتورهاي خارجي در مذاكره با طرف‌هاي ايراني رفتار بدي در پيش بگيرند و از موضع بالا رفتار كنند زيرا به هر حال طرف ايراني نيازمند امضاي آن‌هاست.
عضو هيات عامل كنسرسيوم بزرگ مخابرات كشور گفت: تعريف نكردن يك شرايط حداقلي كمي و كيفي براي طرف ايراني باعث مي‌شود اپراتور خارجي دنبال يك همكار ضعيف در ايران بگردد تا بتواند شرايط خود را تحميل كند، اين در حاليست كه طرف ايراني با هر سطحي از قدرت نيازمند امضاي يك اپراتور خارجي است.
رستگار تصريح كرد: اين موضوع را چندي پيش در قالب نامه‌اي از سوي كنسرسيوم به مقامات وزارت ICT هم گوشزد كرديم اما نه تنها تغييري در اين روند مشاهده نشد بلكه با اعلام اينكه اپراتورهاي خارجي مي‌توانند با ثبت يك شركت در ايران به عنوان طرف ايراني هم در مزايده شركت كنند اوضاع بيش‌تر به نفع طرف خارجي تغيير كرد.
وي اضافه كرد: بنابراين يك اپراتور خارجي مي‌تواند صرفا با ثبت يك شركت در ايران به‌عنوان طرف ايراني هم در مزايده شركت كند و تا ۹۰ درصد از سهام اپراتور سوم را در اختيار بگيرد؛ اين موضوع دور زدن قانون و ناقض اين اصل است كه طرف ايراني بايد ۵۱ درصد از سهام اپراتور سوم را در اختيار داشته باشد.
او درباره‌ي احتمال انصراف كنسرسيوم از شركت در مزايده‌ي اپراتور سوم تلفن همراه گفت: كنسرسيوم انصراف نمي‌دهد اما زير بار تحميل از سوي طرف‌هاي خارجي هم نخواهد رفت بنابراين امكان دارد بدون امضاي يك اپراتور خارجي در مزايده شركت كنيم و حرفمان هم اين است كه طرف ايراني داراي توانايي فني، پشتيباني و مالي كافي براي اپراتور سوم است.
اين كارشناس گفت: كنسرسيوم بزرگ مخابرات كشور براي جلوگيري از هرگونه عجله در امضاي قراردادها بين طرف ايراني و خارجي و تحميل‌ها احتمالي، تقاضاي تمديد مدت مزايده را دارد.
به گزارش ايسنا كنسرسيوم بزرگ مخابرات كشور متشكل از ۵۲ شركت داخلي با امكانات سخت‌افزاري و نرم‌افزاري مختلف است كه اوايل امسال براي شركت در مزايده اپراتور سوم تلفن همراه تشكيل شد.
پيش از اين زمان تحويل مدارك ارزيابي تا تاريخ ۲۷آبان‌ماه ۸۷ و زمان اعلام نتيجه ارزيابي اوليه و تحويل متن كامل پروانه تا دوم آذرماه تمديد شده بود؛ همچنين زمان تحويل پاكت‌هاي الف، ب و ج تا تاريخ ۱۶ آذرماه تمديد و پاكت‌هاي الف و ب در تاريخ ۱۷ آذرماه بازگشايي خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا