تكذيب سهم بالاي ۴۹ درصدي خارجي‌ها و زمان عرضه سيم كارت اپراتور سوم

سعيد مهديون در گفت وگو با خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس اظهارداشت: سقف مهلت اپراتور سوم تلفن همراه پس از واريز وجه و اخذ تائيديه‌هاي مربوطه ۹ ماه مهلت دارد تا سيم كارت خود را پس از آغاز فعاليت خود به بازار عرضه كند.وي گفت: پيش بيني مي‌كنيم در حالت خوشبينانه بهار سال ۸۸ و …

سعيد مهديون در گفت وگو با خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس اظهارداشت: سقف مهلت اپراتور سوم تلفن همراه پس از واريز وجه و اخذ تائيديه‌هاي مربوطه ۹ ماه مهلت دارد تا سيم كارت خود را پس از آغاز فعاليت خود به بازار عرضه كند.
وي گفت: پيش بيني مي‌كنيم در حالت خوشبينانه بهار سال ۸۸ و در حالت بدبينانه ديماه سال آينده سيم كارت اپراتور سوم به بازار مي‌آيد.
مهديون در ادامه با تكذيب اخباري مربوط به امكان داشتن سهم بالاي ۴۹ درصد براي شريك خارجي در اپراتور سوم تلفن همراه تاكيد كرد: جدا از تابعيت كنسرسيومي كه بايد در اين مزايده شركت كند، سرمايه‌گذار خارجي نمي‌تواند بيش‌ از ۴۹ درصد در مزايده اپراتور سوم سرمايه گذاري كند.
وي افزود: در خصوص تابعيت كنسرسيوم در قانون سرمايه گذاري خارجي كشور به اين نكته اشاره شده است كه حداقل ۵۱ درصد سهام متعلق به شركت ايراني و ۱۰ درصد به اپراتور خارجي باشد و اپراتور خارجي نمي‌تواند بيش‌ از ۴۹ درصد در اين اپراتور سهم داشته باشد.
مجري برگزاري مزايده اپراتور سوم با اشاره به قانون تشويق سرمايه گذاري خارجي اظهارداشت: طبق اين قانون براي به كارگرفتن سرمايه خارجي در داخل كشور اشخاص حقيقي يا حقوقي غير ايراني و يا اشخاص ايراني با سرمايه خارجي نمي‌توانند بيش‌تر از ۳۹ درصد در پروژه اپراتور سوم سهم داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا