حمايت از بخش خصوصي نبايد با قيد و شرط باشد

به گزارش خبرنگار موج كمال محامد پورمعاون وزير ا رتباطات و مديرعامل مركز تحقيقان مخابرات در سومين همايش سراسري كميته وام وجوه اداره شده با تاكيد بر اهميت تصميمات مسولان نظام در روند خصوصي سازي و ماندگاري بخش خصوصي در اقتصاد كشور گفت:اگرتصميماتي كه در نظام اتخاذ مي شود تصميمات ماندگاري باشد مي تواند به …

به گزارش خبرنگار موج كمال محامد پورمعاون وزير ا رتباطات و مديرعامل مركز تحقيقان مخابرات در سومين همايش سراسري كميته وام وجوه اداره شده با تاكيد بر اهميت تصميمات مسولان نظام در روند خصوصي سازي و ماندگاري بخش خصوصي در اقتصاد كشور گفت:اگرتصميماتي كه در نظام اتخاذ مي شود تصميمات ماندگاري باشد مي تواند به ماندگاري بخش خصوصي و ايجاد اشتغال در كشور كمك كند.
وي افزود:اگر قرار است از توليد داخل و بخش خصوصي حمايت كنيم لازم است تا مسولان در تمام سطوح اين تصميم گيري را داشته باشند و خصوصي سازي و حمايت از بخش خصوصي و تعاوني نبايد مشروط باشد.
محامدپور در ادامه اين جلسه در خصوص پرداخت تسهيلات در سالهاي ۸۳ تا۸۷ گفت:براي اين سالها مبلغ ۹۳ ميليارد تسهيلات جهت پرداخت تعيين شده بود كه از اين ميزان رقم ۷۳ ميليارد پرداخت شده كه ۴۰ درصد اين تسهيلات در تهران توزيع شده است.
مديرعامل مركز تحقيقات مخابرات با بيان اين مطلب كه در سالهاي مذكور ۳هزار پرونده براي دريافت وام تشكيل شده است؛اذعان داشت: تا كنون به ۲هزارو ۳۰۰ پرونده رسيدگي شده و ۷۷ درصد از تقاضاها جواب داده شده و از مجموع پرداختي هاي مصوب حدود ۸۰ درصد را پرداخت كرده ايم.
وي با اشاره به اينكه اقساط سر رسيد شده ۱۲ درصد است ،اظهار داشت:آنچه كه به موقع پرداخت نمي شود ۳تا۸درصد است كه عمده اقساط برگشتي مربوط به دفاتر ارتباطي است.
محامدپور با بيان اين مطلب كه حداكثر جذب سرمايه در ۵۷ درصد و حداقل پرداختي ها ۳درصداست،گفت:يزد،فارس،كرمان،گيلان،لرستان،آذربايجان غربي و شرقي،زنجان و خوزستان ۱۰ استان برتر به لحاظ دريافت تسهيلات هستند.
وي در پايان با اشاره به اينكه منابع مالي مركز تحقيقات مخابرات در سالجاري ۵۷ ميليارد تومان است،اظهارداشت:اگرچه در سالجاري بنابر دلايلي مشكلاتي در بودجه پيش آمد اما توانستيم اين معضل را با باقي مانده وجوه سال قبل و اقساط برگشتي مرتفع نماييم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا