رکود بازار تلفن همراه را تداوم داده است

به گزارش خبرنگار موبنا، با اين وجود فعالان بازار گوشي تلفن همراه برآورد دقيقي از ميزان نوسان قيمت ها ندارند و معتقدند به دليل گستردگي بيش از حد فعاليت واردکنندگان غيرقانوني  وضعيت قيمت ها قابل پيش بيني نيست.اين در حاليست که فعاليت واردکنندگان غيرقانوني به طور چشمگير ادامه دارد و اين امر نيز باعث شده …

به گزارش خبرنگار موبنا، با اين وجود فعالان بازار گوشي تلفن همراه برآورد دقيقي از ميزان نوسان قيمت ها ندارند و معتقدند به دليل گستردگي بيش از حد فعاليت واردکنندگان غيرقانوني  وضعيت قيمت ها قابل پيش بيني نيست.
اين در حاليست که فعاليت واردکنندگان غيرقانوني به طور چشمگير ادامه دارد و اين امر نيز باعث شده تا ۹۰ درصد از سهم بازار به گوشي هاي قاچاق اختصاص يابد.
در همين حال به دليل گستردگي فعاليت قاچاقچيان ، جديدترين گوشي هاي موبايل براي اولين بار به صورت غيرقانوني و با قيمت هاي کذايي وارد بازار تلفن همراه مي شود.
بعلاوه در پي فعاليت واردکنندگان غيرقانوني،  شرکت هاي قانوني توزيع کننده نيز با توجه به تعرفه کنوني واردات گوشي تلفن همراه (۲۵ درصدي) به فعاليت خود ادامه مي دهند و تنها به صورت محدود به عرضه جديدترين گوشي ها در سطح بازار تلفن همراه مي پردازند.
به گفته فروشندگان بازار، پنج برند نوکيا، سوني اريکسون، سامسونگ، موتورولاو اچ تي سي نسبت به ساير برندهاي موجود در بازار از فروش خوبي برخودار شدند.
در همين حال بيشترين نوسان قيمتي گوشي هاي تلفن همراه که در ميانگين ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان بود  شامل  پنج برند فوق است.
دست اندرکاران بازار معتقدند هفته جاري هم مانند هفته هاي گذشته سپري مي شود و افق تحرک و فعاليت مناسب بازار هنوز روشن نيست.
۱۲۹/۱۶/۱۶۲

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا