سامانه‌ هوشمند كنترل قواي محركه‌ خودرو (ECU)

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين طرح با هدف بومي‌سازي راهبردها و الگوريتم‌هاي مديريت و كنترل خودرو، با توجه به نيازهاي زيست محيطي، اقتصادي و ترافيكي حاكم بر جامعه طراحي شده است.با راه‌اندازي خط توليد اين محصول که براي اولين بار در کشور طراحي و توليد شده است، ضمن صرفه اقتصادي ۲۵ درصدي …

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين طرح با هدف بومي‌سازي راهبردها و الگوريتم‌هاي مديريت و كنترل خودرو، با توجه به نيازهاي زيست محيطي، اقتصادي و ترافيكي حاكم بر جامعه طراحي شده است.
با راه‌اندازي خط توليد اين محصول که براي اولين بار در کشور طراحي و توليد شده است، ضمن صرفه اقتصادي ۲۵ درصدي در کارخانه‌هاي خودروسازي، نياز کشور به نمونه‌هاي خارجي سامانه‌ي هوشمند کنترل قواي محرکه خودرو (ECU) برطرف مي‌شود.
مبناي اين طرح توسعه خودروهاي پايه گازسوز و استفاده از سوخت پاک است و استفاده از آن در خودرو موجب افزايش قدرت خودرو، كاهش مصرف سوخت، كاهش آلايندگي خودرو و حفظ محيط زيست مي‌شود.
طبق اعلام تا کنون يکصد نمونه از اين دستگاه به سفارش شرکت‌هاي AESCO و IPCO توسط کارخانه‌هاي مخابراتي ايران توليد شده و براي گرفتن تاييده نهايي به آن‌ها تحويل شده است.
در صورت تسريع در انعقاد قرارداد توليد توسط شرکت‌هاي AESCO و IPCO خط توليد تجهيز شده توسط کارخانه‌هاي مخابراتي ايران در فاز اول خود قادر است ۵۰ هزار سيستم ECU را توليد كند و در آينده نزديک با حضور مديران ارشد صنعتي خط توليد سامانه هوشمند كنترل قواي محركه خودرو ECU در اين شركت افتتاح و به بهره‌برداري برسد.
اين طرح به سفارش مرکز تحقيقات موتور ايران خودرو و شرکت گسترش سامانه‌هاي الکترونيک خودرو (AESCO) به کارخانه‌هاي مخابراتي ايران داده شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا