صنايع توليدي کشور بيشتر از سازندگان گوشي نيازمند وام ۲۵ ميليارد توماني هستند

” ابراهيم جميلي ” عضو هيات رييسه اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران در گفت و گو با خبرنگار موبنا گفت : دولت بايد برداشت خود را از صندوق حساب ذخيره ارزي در زمينه کالاهايي را که مزيت هاي توليد دارند سرمايه گذاري کنند و بطور کلي نمي توان تمام کالاهايي که در دنيا …

” ابراهيم جميلي ” عضو هيات رييسه اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران در گفت و گو با خبرنگار موبنا گفت : دولت بايد برداشت خود را از صندوق حساب ذخيره ارزي در زمينه کالاهايي را که مزيت هاي توليد دارند سرمايه گذاري کنند و بطور کلي نمي توان تمام کالاهايي که در دنيا به توليد مي رسد در کشور ساخت وبهره برداري قرار داد .
وي افزود : ابتدا نحوه توليد بايد مشخص شود تا روشن گردد مي توان  اين کالا را تحت ليسانس و يا ثبت يک برد نوين گوشي در کشور راه اندازي کرد يا خير .
عضو هيات رييسه اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران اظهار داشت : درصورتي که دولت بخواهد گوشي تلفن همراه را تحت ليسانس توليد کند به وام ۲۵ ميليارد توماني نيازي نيست اما اين امر مستلزم سرمايه گذاري هاي خارجي در کشور است .
وي تصريح کرد : در شرايط فعلي اين مقدار وام بايد به تکميل واحد ها و طرح هاي نيم تمام صنعتي در کشور اختصاص داده شود تا آنها هرچه سريع تر وارد عرصه توليد شوند .
جميلي خاطر نشان ساخت : بايد دولت در زمينه توليد کالايي سرمايه گذاري کند که توان رقابت در بازار داخل و بين الملي را داشته باشند و چنانچه اين وام به واحد هايي که با کمبود سرمايه درگردش مواجه هستند پرداخت شود مي توان مانع از بيکار شدن کارگران آن واحد ها جلوگيري کرد .
۱۶۲/۱۶/۱۲۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا