ارسال چندباره‌ي پيامك‌ هزينه‌اي براي مشترك ندارد

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اختلال در ارسال پيامك در برخي مناطق تهران طي روزهاي گذشته در شرايطي است كه محمدحسين فلاح اصغري – معاون نظارت و مديريت شبكه‌ي شركت ارتباطات سيار ايران – گفته است: خرابي در كل سيستم و شبكه به ما گزارش نشده و قطعي هم نداريم.او در پاسخ …

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اختلال در ارسال پيامك در برخي مناطق تهران طي روزهاي گذشته در شرايطي است كه محمدحسين فلاح اصغري – معاون نظارت و مديريت شبكه‌ي شركت ارتباطات سيار ايران – گفته است: خرابي در كل سيستم و شبكه به ما گزارش نشده و قطعي هم نداريم.
او در پاسخ به خبرنگار ايسنا درباره‌ي علت افزايش اختلال در ارسال و دريافت پيامك در چند روز اخير كه مورد توجه رسانه‌يي هم قرار گرفته است، تصريح كرد: يكي از اندازه‌گيري‌هاي ما براي وجود مشكل يا خرابي آمار ارسالي پيامك‌هاي رد و بدل شده است كه اگر اين ميزان تغيير محسوسي كند، ما متوجه خرابي در سيستم يا شبكه مي‌شويم.
به گفته وي در صورت تماس مشتركان با شماره ۰۹۹۹۰ و اعلام وجود مشكل در ارسال و دريافت پيامك، ما كل منطقه و سوييچ خاص را بررسي مي‌كنيم.
اظهارات وي در حالي است كه علاوه بر اظهارات مشتركان مبني بر وجود اختلال در ارسال پيامك‌ها، در برخي برنامه‌هاي تلويزيوني صدا و سيما هم كه مشتركان با ارسال پيامك در مسابقات يا نظرسنجي‌ها شركت مي‌كنند، علت كاهش حجم پيامك مشتركان در چند روز گذشته، وجود اختلال در سيستم عنوان شده است.
اين در حالي است كه معاون نظارت و مديريت شبكه شركت ارتباطات سيار گفته بود، به تناسب رشد مشتركان، مراكز پيام كوتاه ما نيز توسعه خواهد يافت و با توجه به اين كه در حال حاضر هشت مركز براى ارسال پيامك وجود دارد، اين ظرفيت‌ها افزايش خواهد يافت.
فلاح اصغرى با بيان اين كه با توجه به افزايش تعداد مشتركان، ظرفيت‌ها و مراكز ارسال پيام كوتاه اين شركت تا پايان سال جارى افزايش مى يابد، به خبرنگار ايسنا گفته‌ بود، دريافت نکردن تاييديه يا همان سيگنالينگي که بايد پس از ارسال شدن پيامک به مرکز برسد، علت دريافت چندباره‌ي بعضي پيامک‌هايي است که فرد فرستنده تنها يک بار آن را ارسال کرده است و به همين دليل مرکز بنا را بر اين مي‌گذارد که اين پيام ارسال نشده و پيام را دوباره مي‌فرستد و تا زماني که اين گزارش به مرکز نرسد، اين کار تکرار خواهد ‌شد.
او درباره‌ي اينکه چرا برخي پيامک‌ها که يک بار ارسال شده چندين بار توسط مشترک مقصد دريافت مي‌شود، گفت: در بعضي مواقع اين مشکل به گوشي مشترک مربوط است که به دليل مشکلاتش، يک پيامک چندين بار براي مشترک ديگر ارسال مي‌شود.
به گفته‌ي او البته اين کار هزينه‌اي براي مشترک نخواهد داشت و مشترک فقط هزينه‌ي يک پيامک را پرداخت مي‌کند.
فلاح اصغري همچنين درباره‌ي علت دريافت نشدن پيام دريافت پيامک‌ها در زماني که اين پيامک ارسال شده است، تصريح کرد: ممکن است اين گونه پيام‌ها در ساعات شلوغي به مشترک ارسال نشوند.
اما معاون نظارت و مديريت شبکه‌ي ارتباطات سيار چند روز پيش وجود اختلالات شبکه پيام کوتاه تلفن همراه را تاييد كرده و آن را ناشي از نصب ديتاي جديد بر شبکه دانسته و گفته بود كه اين اختلال به زودي رفع خواهد شد.
به گفته‌ي محمدحسين فلاح اصغري هر ديتايي در شبکه لود شود و يا تغييري در آن حاصل شود، باري به شبکه وارد مي‌کند که مي‌تواند باعث کندي در سيستم شود.
وي با تاکيد بر اينکه هر ديتايي که برروي شبکه نصب شود مي‌تواند تا اندازه‌اي باعث اختلال در شبکه شود، اظهار كرده بود: در صورتي که حجم ديتايي که لود شود بالا باشد، اين امکان وجود دارد که پيامک با کندي ارسال شود.
به گفته‌ي كارشناسان در حال حاضر باتوجه به تغيير تعرفه‌هاي فارسي و لاتين در شبکه سيم‌کارت‌هاي اعتباري در شبکه سيستم‌هاي جديدي وارد و لود مي‌شود و از آنجايي که حجم ديتا بيس آن‌ها بالا است مي‌تواند تا حدي باعث اختلال در شبکه شود.در هر حال مسوولان بر اين عقيده هستند كه در رابطه با ارسال پيام كوتاه با مشكلى مواجه نيستيم و اختلالى در شبكه وجود ندارد، اما اين مشكلات در برخى مواقع به دليل انتقال بار ترافيكى شبكه از مراكز كلان به مراكز جديد به وجود مى‌آيد و تا زمان پايدار شدن اين ترافيك در مراكز جديد اختلالات در ارسال پيام‌ها به وجود مى‌آيد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا