ضريب نفوذ تلفن همراه از ۷۵ درصد هم عبور خواهد کرد

به گزارش خبرنگار موبنا ، “محمد سليماني ” اظهار داشت : ضريب نفوذ تلفن همراه در کشور در ابتداي دولت نهم ده درصد بود و امروز اين رقم به ۵۶ درصد رسيده است.وي اضافه کرد :طبق برنامه چهارم توسعه ضريب نفوذ تلفن همراه بايد به ۳۵ درصد مي رسيد و چنانچه مشتري وجود داشته باشد، …

به گزارش خبرنگار موبنا ، “محمد سليماني ” اظهار داشت : ضريب نفوذ تلفن همراه در کشور در ابتداي دولت نهم ده درصد بود و امروز اين رقم به ۵۶ درصد رسيده است.
وي اضافه کرد :طبق برنامه چهارم توسعه ضريب نفوذ تلفن همراه بايد به ۳۵ درصد مي رسيد و چنانچه مشتري وجود داشته باشد، اين آمار از ۷۵ درصد هم عبور خواهد کرد.
سليماني که روز گذشته براي پاسخگويي به سوالات نمايندگان آذربايجان غربي و شرقي  در خصوص مشکلات ارتباطي و مخابراتي اين استان ها در صحن علني مجلس شوراي اسلامي حضور يافت، تصريح کرد: امروز تلفن ثابت در کشور به حد اشباع رسيده به نحوي که عوامل مخابراتي به دنبال مشتري تلفن ثابت هستند.
وي با تاکيد بر اينکه سال آينده واگذاري تلفن ثابت به روستاهاي بالاي ۲۰ خانوار کشور نيز به روز رساني خواهد شد، افزود: به طور قطع تا پايان سال ۸۸ هيچ جاي ايران بدون تلفن خانگي و ارتباط باقي نمي ماند.
وزير ارتباطات با اشاره به اينکه در ابتداي آغاز بکار دولت نهم ضريب نفوذ اينترنت در کشور ۱۰ درصد بوده و اکنون به ۳۰ درصد رسيد، تصريح کرد :پهناي باند اينترنت در طول سه سال عمر دولت نهم هشت برابر افزايش يافته و درصورت وجود مشتري ،امکان افزايش اين ظرفيت به ۱۶ برابر هم وجود خواهد داشت.
وي با بيان اينکه طي سه سال گذشته براي دستيابي به بانکداري الکترونيک، نزديک به ۲۰ هزار شعبه و باجه بانکي کشور به شبکه اينترنت پيوستند ، خاطرنشان کرد: اتصال دانشگاه ها به شبکه ملي اينترنت امري مثال زدني است و در طول دو سال گذشته بيش از ۳۴۰ مرکز تحقيقاتي و دانشگاهي به شبکه متصل شده اند.
توضيحات وزير ارتباطات ، نمايندگان استان هاي آذربايجان غربي و شرقي را قانع نکرد و سوالات براي بررسي بيشتر به کميسيون مربوطه ارسال شد.
۱۲۸/۱۴/۱۶۲

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا