گوشي تلفن همراه در داخل كشور نوعي عوام فريبي است

“پيام دانش” در اين باره به خبرنگار موبنا گفت: گوشي هاي ساخت داخل تاكنون نتوانسته اند ميزان قابل توجهي از سهم بازار گوشي تلفن همراه را از آن خود کنند.وي با اشاره به عمل نکردن تعهدات شركت هاي توليدكننده داخلي به تعهدات خود اظهار داشت: در اين ميان تنها مصرف كنندگان دچار خسارت و ضرر …

“پيام دانش” در اين باره به خبرنگار موبنا گفت: گوشي هاي ساخت داخل تاكنون نتوانسته اند ميزان قابل توجهي از سهم بازار گوشي تلفن همراه را از آن خود کنند.
وي با اشاره به عمل نکردن تعهدات شركت هاي توليدكننده داخلي به تعهدات خود اظهار داشت: در اين ميان تنها مصرف كنندگان دچار خسارت و ضرر و زيان شده اند و اين در حالي است که سود اصلي و فراوان فروش گوشي هاي تلفن همراه به جيب قاچاقچيان سرازير شده است.
دانش ادامه داد: افزايش تعرفه ۶۰ درصدي واردات گوشي تلفن همراه که به  منظور حمايت از توليدات داخل صورت گرفته بود تنها منجر به گسترش عرضه فعالان غيرقانوني در حوزه اين کالاي ارتباطي شد.
 اين کارشناس معتقد است: تا زماني که گوشي هايي با برند نوکيا، سوني اريکسون، سامسونگ، موتورولا و اچ تي سي در بازار عرضه مي شود ، جايي براي انتخاب گوشي هاي داخلي باقي نخواهد ماند.
وي عرضه نشدن مستمر گوشي هاي ساخت داخل از سوي شرکت هاي توليد کننده گوشي را يکي ديگر از دلايل شکست پروژه توليد گوشي در کشور دانست و افزود: گوشي هاي ساخت ايران نسبت به ديگر گوشي هاي موجود در بازار ناشناخته مانده  و به همين دليل نيز اين مارک گوشي تاکنون نتوانسته سهمي از بازار فروش گوشي هاي تلفن همراه را از آن خود کند.
هم اکنون نام پنج شرکت ITMC ، نيمه هادي عماد ، برنامه نگار، تعاوني رايانه فارس و GLX در ليست توليد کنندگان داخلي قرار دارد.
۱۲۹/۱۶۲/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا