عوامل مخابرات در کشور به دنبال مشتري ثابت اند

 به گزارش روز سه شنبه خبرنگار امور مجلس باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران “ايسکانيوز”، محمد سليماني وزير ارتباطات و فن آوري که براي پاسخگويي به سوالات نمايندگان آذربايجان درخصوص مشکلات ارتباطي و مخابراتي بر استان و تخلفات وزارتخانه از برنامه چهارم توسعه در صحن علني مجلس حضور يافته بود، گفت: برنامه سال آينده ما چنين تنظيم …

 به گزارش روز سه شنبه خبرنگار امور مجلس باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران “ايسکانيوز”، محمد سليماني وزير ارتباطات و فن آوري که براي پاسخگويي به سوالات نمايندگان آذربايجان درخصوص مشکلات ارتباطي و مخابراتي بر استان و تخلفات وزارتخانه از برنامه چهارم توسعه در صحن علني مجلس حضور يافته بود، گفت: برنامه سال آينده ما چنين تنظيم شده که به روستاهاي بالاي ۲۰ خانوار کشور تلفن ثابت به روز واگذار شود.
سليماني افزود: به اين ترتيب مطمئن باشيد که تا پايان سال ۸۸ هيچ کجاي ايران بدون تلفن خانگي و ارتباط باقي نمي ماند. تا چند ماه آينده شاهد جشنواره هاي مختلف برقراري تلفن ثابت در روستاهاي مختلف کشور خواهيم بود. ضريب نفوذ تلفن همراه در ابتداي دولت نهم ده درصد بود و امروز اين رقم به ۵۶ درصد رسيده است.
وي اظهار داشت: طبق برنامه مي بايد امروز ضريب به ۲۵ درصد مي رسيد و اگر مشتري وجود داشته باشد اين ضريب از ۷۵ درصد خواهد گذشت. همچنين ضريب نفوذ اينترنت در دولت نهم در ابتداي اين دولت ۱۰ درصد و امروز به بالاي ۳۰ درصد رسيده است.
سليماني افزود: وزير ارتباطات و فن آوري عنوان کرد: افزايش پهناي باند اينترنت در طول سه سال عمر دولت نهم هشت برابر افزايش يافته و اگر مشتري باشد امکان افزايش اين ظرفيت به ۱۶ برابر هم وجود دارد.
او تصريح کرد: اکثر بانک هاي کشور به بانکداري الکترونيک وصل شده اند و نزديک به ۲۰ هزار شعبه و باجه بانکي در کشور طي سه سال گذشته به شبکه افزوده شده اند.
سليماني خاطرنشان کرد: اتصال دانشگاه ها به شبکه ملي کشور امري مثال زدني است و در طول دو سال گذشته بيش از ۳۴۰ مرکز تحقيقاتي و دانشگاهي به شبکه متصل شده اند.
وي گفت: چندين هزار مدرسه نيز به شبکه ملي متصل شده اند و برنامه اي داريم که طي يک عمليات ضربتي بيش از يکصد هزار مدرسه به شبکه وصل شوند.
وزير ارتباطات و فن آوري در خصوص خدمات الکترونيکي دولت نهم يادآور شد: ۸۹ خدمت شناسايي و براي ۲۲ وزارتخانه و سازمان ابلاغ شده و تاکنون ۶۴ مورد توافق و شروع به کار شده است.
به گزارش ايسکانيوز سليماني افزود: ۵۰ هزار کيلومتر در دولت نهم فيبر نوري در کشور ايجاد شده و امروز فرمانداري هاي کشور نيز به شبکه وصل هستند و نتيجه آن را در انتخابات سال گذشته مجلس هشتم شاهد بوديم.
پس از پايان اين توضيحات يکي از نمايندگان سوال کننده با بيان اينکه توضيحات وزير درباره سوالات آنها نبوده، اظهار داشت: نمايندگان استان آذربايجان غربي و شرقي از جواب وزير قانع نشده اند بنابراين سوال براي بررسي بيشتر به کميسيون مربوطه ارسال شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا