اورنج ايستگاه خورشيدي تلفن همراه در سنگال راه اندازي کرد

به گزارش گروه اخبار خارجي ” موبنا” به نقل از سايت اينترنتي “سلولار نيوز” ،  سيستم تغذيه برق مصرفي اين ايستگاه  بطور کامل و صد درصد با استفاده از انرژي خورشيدي تامين مي شود.اين ايستگاه ، دويستمين ايستگاه از اين نوع است که توسط شرکت اورنج در مناطق آفريقا ، خاورميانه و آسيا راه اندازي …

به گزارش گروه اخبار خارجي ” موبنا” به نقل از سايت اينترنتي “سلولار نيوز” ،  سيستم تغذيه برق مصرفي اين ايستگاه  بطور کامل و صد درصد با استفاده از انرژي خورشيدي تامين مي شود.
اين ايستگاه ، دويستمين ايستگاه از اين نوع است که توسط شرکت اورنج در مناطق آفريقا ، خاورميانه و آسيا راه اندازي شده است.
شرکت اورنج اعلام کرده است در نظر دارد  تا سال ۲۰۱۵ ميلادي ،  25 درصد از اين ايستگاه هاي را در مناطق ياد شده ، با استفاده از نيروي خورشيدي تامين کند.
راه اندازي اين ايستگاه ها با استفاده از انرژي خورشيدي به مراتب ساده تر و سريعتربوده  و از نظر هزينه نسبت به ايستگاههايي که برق مصرفي شان از طريق الکترو ژنراتورها تامين مي شود ، مقرون به صرفه تراست.
همچنين مشکلات تامين سوخت ژنراتورها  دراين گونه ايستگاهها وجود ندارد و  ازکيفيت  سرويس دهي بالاتري برخوردارند.
مديراجرايي شبکه هاي اورنج درمراسم افتتاحيه اين مرکز گفت :  شرکت تلکام اورنج اين مرکز را که دوست محيط زيست است ، به شرکت ” سوناتل”  سنگال تحويل مي دهد.
شرکت اورنج تاسيسات مشابهي را نيز در ديگر کشورهاي منطقه از جمله ماداگاسکار،  گينه ،  ساحل عاج ،  بوتسوانا ،  نيجر  و مالي تا پايان سال ۲۰۰۹ ميلادي راه اندازي مي کند و براي تامين برق مصرفي تمامي اين تاسيسات نيز بطور صد  در صد از انرژي خورشيدي استفاده خواهد شد.
شرکت “اورنج ” Orange در۲۸ آوريل سال ۱۹۹۴ ميلادي در فرانسه تاسيس شد، دفتر مرکزي آن درشهر پاريس است و بعنوان يک شرکت چند مليتي در اکثر کشورهاي اروپايي و همچنين ديگر کشورهاي دنيا فعاليت دارد.
۱۳۱/ ۱۴/۱۷۹

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا