توليدکنندگان گوشي تلفن همراه ۲۵ ميليارد تومان وام مي گيرند

“احمد روضاتي” در گفت وگو با خبرنگارموبنا با بيان اينکه “روند ساخت گوشي تلفن همراه در داخل کشور تاکنون متوقف نشده اما به کندي پيش مي رود”، اظهار داشت: توليدکنندگان در انتظار مصوبه دولت براي استفاده از منابع مالي هستند.وي با تاکيد بر اينکه با تصويب تعرفه ۲۵ درصدي واردات گوشي تلفن همراه مشکل توليد …

“احمد روضاتي” در گفت وگو با خبرنگارموبنا با بيان اينکه “روند ساخت گوشي تلفن همراه در داخل کشور تاکنون متوقف نشده اما به کندي پيش مي رود”، اظهار داشت: توليدکنندگان در انتظار مصوبه دولت براي استفاده از منابع مالي هستند.
وي با تاکيد بر اينکه با تصويب تعرفه ۲۵ درصدي واردات گوشي تلفن همراه مشکل توليد گوشي نيز برطرف شده، ادامه داد:اين درحالي است که طي يک سال و نيم گذشته با تعرفه ۶۰ درصدي واردات،توليد درکشورامکان پذير نبود.
روضاتي با بيان اينکه تعرفه ۵۴ درصدي SKD اجازه توليد به توليد کنندگان را نمي داد و توليدات آنان از آن زمان ، داخل انبارها مانده است ، تصريح کرد: تعرفه ۱۰ درصدي SKD و ۲۵ درصدي  CBU راضي کننده است.
وي اظهاز اميدواري کرد که تا شش ماه آينده شاهد عرضه پررنگ گوشي هاي ايراني در بازار کشور شويم.
به گفته رئيس انجمن توليدکنندگان گوشي تلفن همراه،صدورمجوزتوليد به تنهايي گره اي از توليد باز نمي کند و بايد مشکلات تعرفه اي رفع شود.
تصميم دولت بر حمايت از توليدکنندگان گوشي تلفن همراه از آنجا نشات مي گيرد که پنج شرکت توليد کننده از دوسال گذشته تاکنون نتوانسته اند،شمار قابل توجهي  گوشي ساخت داخل را به بازارعرضه کنند.
هم اکنون نام پنج شرکت ITMC ، نيمه هادي عماد ، برنامه نگار، تعاوني رايانه فارس و GLX در ليست توليد کنندگان داخلي قرار دارد.
۱۲۹/۱۶۲/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا