روند توليد داخلي گوشي تلفن همراه کند است

مدير عامل شرکت نيمه هادي عماد عرضه کننده گوشي هاي هيوندايي در بازار تلفن همراه در اين باره به خبرنگار موبنا گفت: هم اکنون شرکت هاي داخلي  با پرداخت تمامي هزينه هاي داخلي و گمرک به مبارزه با قاچاق مي پردازند.“حميدرضا منجي” از نحوه نظارت بر عرضه گوشي هاي قاچاق در داخل کشور از سوي …

مدير عامل شرکت نيمه هادي عماد عرضه کننده گوشي هاي هيوندايي در بازار تلفن همراه در اين باره به خبرنگار موبنا گفت: هم اکنون شرکت هاي داخلي  با پرداخت تمامي هزينه هاي داخلي و گمرک به مبارزه با قاچاق مي پردازند.
“حميدرضا منجي” از نحوه نظارت بر عرضه گوشي هاي قاچاق در داخل کشور از سوي نيروي انتظامي، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتقاد کرد و گفت: اگر اين شرايط ادامه داشته باشد متوقف شدن فعاليت شرکت هاي توليد کننده داخلي دور از ذهن نخواهد بود.
وي با اشاره به” اختصاص يافتن ۹۰ درصد از سهم بازار به گوشي هاي قاچاق ” تصريح کرد: در حال حاضر در نحوه واردات گوشي توسط شرکت هاي قانوني ابهاماتي مشاهده مي شود.
اين در حالي است که مديرعامل شرکت نيمه هادي عماد چندي پيش اعلام کرده بود: ” تمامي واردكنندگان اصلي تبديل به بزرگترين قاچاقچي اين كالاي ارتباطي شده اند”.
به گفته وي، شركت هاي قانوني واردكننده تمامي گوشي هاي خود را از طريق مجاري غيرقانوني وارد بازار مي كنند.
وي با انتقاد از اينکه ” اكثر فعالان قانوني كالاهاي خود از طريق گمرگ روانه بازار نمي كنند، اظهار داشت: “به همين دليل تمامي گوشي هاي موجود در بازار قاچاق محسوب مي شود.”
نيمه هادي عماد يكي از شركت هاي طرف قرارداد وزارت صنايع براي توليد سالانه يك ميليون دستگاه گوشي تلفن همراه در كشور بود كه در ارديبهشت سال ۸۵ تفاهمنامه اي را در اين خصوص با اين وزارت خانه به امضا رساند.
۱۲۹/۱۶۲/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا