آتش نشاني را خبر کنيد

 ماجرا از اين قرار است که مجري برنامه ادعا کرد ، برخي مواد و لوازم که امروزه کاربرد زيادي دارند در محل زندگي و کار مردم به وفور ديده مي شوند و اغلب در دسترس هستند ، زمان مکالمه تلفني با گوشي همراه در صورت آغشتگي يا امتزاج با مواد سوختي ، بدون آنکه نياز …

 ماجرا از اين قرار است که مجري برنامه ادعا کرد ، برخي مواد و لوازم که امروزه کاربرد زيادي دارند در محل زندگي و کار مردم به وفور ديده مي شوند و اغلب در دسترس هستند ، زمان مکالمه تلفني با گوشي همراه در صورت آغشتگي يا امتزاج با مواد سوختي ، بدون آنکه نياز به کبريت يا فندک زدن باشد ، قابليت احتراق پيدا مي کنند.
   الومينيوم فلزي است که هر روز بيشتر در زندگي ما نقش پيدا مي کند. سبکي و قيمت مناسب مزيتي است که سبب شده ، اين فلز به اشکال و قالبهاي مختلف از ظرف و ظروف گرفته تا در و پنجره و کفپوش عرضه گردد و اينها لوازمي است که دور و بر ما به فراواني وجود دارند.
  بهرحال ، مجري برنامه چند ورقه فويل آلومينيومي را بر  روي يکديگر گذاشت ، روي آنها بنزين ريخت و سرانجام يک گوشي موبايل را هم وسط بنزينها و روي ورقه هاي الومينيومي قرار داد. پس از اين فرآيند ، با شماره گوشي همراهي که روي ورقه هاي آلومينيومي آغشته به بنزين قرار داشت ، تماس گرفته شد.
  موضوع حساس و بقول سناريونويسان نقطه عطف داستان اينجاست که در برابر ناباوري و چشمان بهت آلود بينندگان اين برنامه تلويزيوني ، ورقه هاي آلومينيومي بدون اينکه کبريتي زده شود يا آتشي در نزديکي آن روشن گردد ، خود بخود آتش گرفتند و مشتعل شدند.
   سپس اين موضوع مطرح شد که آلومينيوم از پرکاربردترين مواد و فلزات است که در بسياري از اشکال و اجسام محيط پيرامون ما ، به مقدار متفاوت به کار گرفته شده که در اکثر موارد هم نمود آنها نامحسوس است و با تغيير شکلهايي که پيدا کرده اند ، تشخيص جنس آنها بسيار مشکل است.
   به همين خاطر، استفاده از تلفن همراه در اماکن و فضاهاي عمومي ممنوع اعلام شده ، چون همواره اين بيم و هراس وجود دارد که امتزاج و اختلاط مواد قابل احتراق در مجاورت و نزديکي تجمعات چندنفري يا گروهي شهروندان ، زندگي مردم را مورد تهديد قرار مي دهد.
   بنظر مي رسد ، بررسي بيشتر آنچه که در برنامه تلويزيوني به نمايش درآمد ، مي تواند دستمايه موضوع جالبي باشد و جزييات بيشتري را در اين زمينه روشن کند.
۱۶۲/۱۶/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا