فعاليت برون مرزي اپراتور اول پس از خصوصي سازي

وحيد صدوقي مديرعامل شرکت ارتباطات سيار ايران در گفت وگو با خبرنگار موبنا دليل اين امر را دولتي بودن اين شرکت دانسته و معتقد است، تا زماني که ۵۰ درصد سهام شرکت ارتباطات سيار خصوصي نشود، اين اپراتور نمي تواند به فعاليت هاي برون مرزي اقدام کند.وي گفت:اپراتور اول به حضور در عرصه بين المللي …

وحيد صدوقي مديرعامل شرکت ارتباطات سيار ايران در گفت وگو با خبرنگار موبنا دليل اين امر را دولتي بودن اين شرکت دانسته و معتقد است، تا زماني که ۵۰ درصد سهام شرکت ارتباطات سيار خصوصي نشود، اين اپراتور نمي تواند به فعاليت هاي برون مرزي اقدام کند.
وي گفت:اپراتور اول به حضور در عرصه بين المللي به عنوان اپراتوري ديگر کشورها فکر مي کند، اما اين مهم مستلزم خصوصي شدن اين شرکت است.
صدوقي با تاکيد بر اينکه اپراتور اول توان حضور در ديگر کشورها را از نظر مالي ، فني و نيروي انساني داراست، اظهار داشت: شرايط اپراتوري را در هفت کشور از خاورميانه انتخاب و بررسي کرده ايم و اميدواريم با خصوصي سازي اين روند با سرعت بيشتري ادامه يابد.
وي با بيان اينکه در زمان حاضر ۳۰ درصد سهام شرکت ارتباطات سيار ايران به مشترکان و سهام عدالت اختصاص دارد، اضافه کرد: ۷۰ درصد سهام اين شرکت نيز در اختيار دولت است.
به گفته مديرعامل اپراتور اول تلفن همراه کشور، در دوره گذار مي توان تابع قانون تجارت بود و آزادي عمل براي سرمايه گذاري در ديگر کشورها وجود دارد اما متناسب با خصوصي سازي بهتر مي توان سياست هاي لازم براي حضور در ديگر کشورها را اتخاذ و اعمال کرد.
اپراتور اول با ۵/۱۶ ميليون مشترک دائمي، جايگاه اول را از لحاظ مشترک دائمي در خاورميانه دارد و از همين لحاظ در رده دوازدهم کشورهاي جهان قرار مي گيرد.
۱۲۸/۱۶۲/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا