چه كسي سرمايه‌گذار خارجي پروژه‌ي تاليا مي‌شود؟

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مديران ارشد شبكه‌ي تاليا معتقدند اين شبكه تاكنون به بيش از ۶۰ درصد تعهدات خود صرفا با تكيه بر توان داخلي عمل كرده است.به گفته‌ي مسوولان مربوطه شبكه‌ي مستقل تلفن همراه اعتباري تاليا از ابتداي بهره‌برداري علاوه بر تهران، شهرهاي بزرگ و مراكز استان‌هاي كشور را تحت …

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مديران ارشد شبكه‌ي تاليا معتقدند اين شبكه تاكنون به بيش از ۶۰ درصد تعهدات خود صرفا با تكيه بر توان داخلي عمل كرده است.
به گفته‌ي مسوولان مربوطه شبكه‌ي مستقل تلفن همراه اعتباري تاليا از ابتداي بهره‌برداري علاوه بر تهران، شهرهاي بزرگ و مراكز استان‌هاي كشور را تحت پوشش خود قرار داده و با سرمايه‌گذاري بيش از ۸ هزار سهامدار يك شركت تعاوني به بهره‌برداري رسيده است كه طي مدت بهره‌برداري ۵۷ درصد از مجموع درآمد ناخالص اين پروژه به دولت تخصيص مي‌يابد.
به گزارش ايسنا چندي پيش صابر فيضي – مدير عامل شرکت مخابرات ايران – از اعلام آمادگي سه سرمايه‌گذار خارجي براي مشارکت با تاليا خبر داده و گفته بود: براي جذب سرمايه‌گذار خارجي اين شرکت مقدمات لازم فراهم شده است.
به گفته‌ي فيضي تاليا از ابتداي فعاليت خود داراي مجوز جذب ۲ ميليون مشترک بود اما به دليل فراهم نشدن زمينه جذب سرمايه‌گذار خارجي در اين پروژه با سهم ۴۹ درصد انجام طرح توسعه آن به تعويق افتاد و در حال حاضر سه سرمايه‌گذار خارجي براي مشارکت با تاليا اعلام آمادگي کرده‌اند.
تاليا يک هلدينگ سرمايه‌گذاري است که ۶۰ درصد از درآمد ناخالص آن به دولت پرداخت مي‌شود و حتي با خصوصي‌سازي مخابرات اين شرکت به صورت دولتي باقي خواهد ماند.
اما وفا غفاريان – رييس هيات مديره شركت مخابرات ايران – اواسط شهريورماه سال جاري از موافقت اصولي با ورود يك سرمايه‌گذار جديد به پروژه تاليا از سوي مخابرات ايران خبر داده و گفته بود: تاليا يك درخواست كلي براي ورود سرمايه‌گذار جديد براي توسعه‌ي شبكه خود به مخابرات ارائه داده كه مخابرات نيز موافقت اصولي خود را با اين درخواست اعلام كرده است.
به گفته‌ي وي سرمايه‌گذار جديد تاليا مي‌تواند با قبول تعهدات و در چارچوب قرارداد به سرمايه گذاري و توسعه شبكه تاليا اقدام كند.
احمد علمايي – مدير كل دفتر مشاركت‌هاي غيردولتي مخابرات – نيز مرحله دوم اجراي طرح توسعه‌ي شبکه تاليا را مطابق قرارداد به حضور سرمايه‌گذار خارجي منوط دانسته و مي‌گويد: پيمانکار داخلي که پيش از اين در توسعه اين شبکه شرکت مي‌کرده نيز حضور دارد اما براي توسعه شبکه موافقت به حضور سرمايه‌گذار خارجي صورت گرفته و ميزان جذب مشترکان تاليا در اين مرحله بسته به نظر سرمايه‌گذار خارجي دارد.
لازم به ذكر است كه تاليا پس از اخذ موافقت شرکت مخابرات ايران که کارفرماي اين شرکت محسوب مي‌شود براي جذب سرمايه‌گذار جديد اکنون طرح توسعه‌ي شبکه خود را پپش گرفته است و قصد دارد با خريد تجهيزات مورد نياز خود يک ميليون شماره به ظرفيت شبکه خود بيفزايد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا