بلوتوث ، بلاي جان موبايل

 هک گوشي تلفن همراه به معناي دسترسي ، ايجاد تغيير يا سوء استفاده از اطلاعات شخصي ديگران از طريق گوشي همراه ، تعريف شده و امروزه بعنوان يکي از معضلات بدخيم نمود يافته و به دغدغه اصلي بسياري از شخصيتها ، ماموران پستهاي حساس ، ارگانها و نهادهاي دولتي و امنيتي و خصوصي تبديل شده …

 هک گوشي تلفن همراه به معناي دسترسي ، ايجاد تغيير يا سوء استفاده از اطلاعات شخصي ديگران از طريق گوشي همراه ، تعريف شده و امروزه بعنوان يکي از معضلات بدخيم نمود يافته و به دغدغه اصلي بسياري از شخصيتها ، ماموران پستهاي حساس ، ارگانها و نهادهاي دولتي و امنيتي و خصوصي تبديل شده است. در واقع فراگير شدن اينترنت و استفاده از رايانه هاي شخصي از يک سو و ارايه سرويسهاي متنوع در بستر شبکه هاي محلي و جهاني از سوي ديگر ، زمينه اي را فراهم آورده که هکرهاي فرصت طلب ، دامنه فعاليتهاي خود را توسعه دهند.
   رايج ترين راههاي هک کردن موبايل ، بلوتوث است که با استفاده از اين سرويس ، هکر مي تواند با توجه  به نوع حمله اي که انجام مي دهد، امکان دستيابي به همه شماره هاي دفترچه تلفن يا تمامي پيامهاي کوتاهي را که در باکس گوشي وجود دارد ، داشته باشد. بيشترين هک موبايل در اماکن و مراکز عمومي صورت گرفته است چرا که بعضي افراد با روشن کردن گوشي هاي موبايل خود اقدام به مبادله اطلاعات مانند فيلم ، موسيقي ، موضوعات آموزشي و تحصيلي و موارد ديگر مي کنند و بهترين فرصت و مجال را به هکرها مي دهند تا به راحتي به گوشيهاي موبايل نفوذ و آنها را هک کنند.
   به همين علت نيروي انتظامي هشدار داده که با بلوتوث بازان در اماکن عمومي و اجتماعي در چارچوب طرح امنيت اجتماعي با قاطعيت برخورد خواهد کرد و سرهنگ مهدي احمدي مدير کل روابط عمومي نيروي انتظامي در همين زمينه گوشزد کرد که يکي از محورهاي مورد توجه در راستاي اجراي طرح امنيت اجتماعي ، برخورد با عوامل و افراد سودجويي است که بيشتر در مترو و اماکن عمومي اقدام به ارسال بلوتوث هاي مخرب و غيراخلاقي مي کنند.
   اين مقام پليس به نگراني خانواده ها بخاطر بلوتوث هاي مزاحم  اشاره کرد و با اعلام حمايت قاطع پليس از حريم خانواده ، اعلام کرد که نيروي انتظامي با جديت شکاياتي از اين قبيل را پيگيري و مجرمان را به مراجع صالحه تحويل خواهد داد.
   اما جالب اينجاست که ظاهرا هکرها در ايران به افراد خاصي محدود نمي شود زيرا برخي از شرکتها به عرضه انواع نرم افزارهاي آموزشي هک موبايل پرداخته اند. يعني نرم افزارهايي که با قابليت نصب روي همه گوشيهاي تلفن همراه و با آموزش کامل فارسي ، امکان دسترسي و ذخيره سازي اطلاعات شخصي تلفن همراه افراد مانند اسامي و شماره هاي موجود در دفتر تلفن ، پيامک ها و امکان برقراري تماس از طريق تلفن سوژه قرباني همچنين دستکاري در سيستم امنيتي آن را به هکر مي دهد.
   اين بسته هاي نرم افزاري، آموزشهاي تصويري هک را نيز در بر مي گيرد که با توجه به نحوه ارسال آن که پست پيشتاز باشد يا سفارشي ، قيمتهاي متفاوتي دارند. مسوولان برخي از اين شرکتها مي گويند ، هک کردن در سيستم رايانه اي به امري عادي تبديل شده و البته راههاي مقابله با چنين اقداماتي بسيار زياد است. آنها ادعا مي کنند که هدف از فروش نرم افزار هک موبايل ، معرفي آن و آشنايي کاربران با سيستم هاي جديد تلفن همرا است.
   به نظر مي رسد ، با توجه به حساسيت پليس به دغدغه خانواده ها و چارچوب تعريف شده اي که در راستاي طرح امنيت اجتماعي ، اقتدار پليس را تامين مي کند، بي مورد نباشد که نيروي انتظامي هشياري خود را نسبت به چنين داد و ستدهايي به نمايش بگذارد. حساسيت فروش و عرضه نرم افزاري که اساسا براي نفوذ و تاثيرگذاري در وسايل و لوازم شخصي ديگران و به عبارت ديگر تخريب و تهاجم به حريم خصوصي و شخصي سايرين طراحي شده است ، مي طلبد که با دقت بيشتري مورد امعان نظر قرار بگيرد.
۱۶۲/۱۲۹/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا