گسترش بسترهاي مخابراتي به بهبود کيفيت ارايه خدمات منجر مي شود

“محمدحسين واقف زاده” روز شنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار حوزه ارتباطات گروه اقتصادي ايرنا، خاطرنشان کرد: با گسترش ارتباطات و فناوري اطلاعات در جهان زمينه مناسبي براي استفاده از آن براي ارايه خدمات گوناگون ايجاد شده که استفاده از آن مي تواند فوايد و مزاياي فراواني به همراه داشته باشد.واقف زاده، از …

“محمدحسين واقف زاده” روز شنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار حوزه ارتباطات گروه اقتصادي ايرنا، خاطرنشان کرد: با گسترش ارتباطات و فناوري اطلاعات در جهان زمينه مناسبي براي استفاده از آن براي ارايه خدمات گوناگون ايجاد شده که استفاده از آن مي تواند فوايد و مزاياي فراواني به همراه داشته باشد.
واقف زاده، از سرويس پيام کوتاه تا پيامک به عنوان يکي از بسترهاي مخابراتي که با ورود تلفن همراه به جوامع مورد استفاده قرار گرفته، نام برد و افزود: با توجه به ويژگي هايي که پيام کوتاه دارد اگر بتوانيم براي ارايه بخشي از خدمات مورد نياز مردم از اين بستر استفاده کنيم به نحو چشمگيري از سفرهاي غيرضروري درون شهري و حتي بين شهري و همچنين مراجعات حضوري
کاسته خواهد شد.
وي با اشاره به آمار استفاده از پيام کوتاه در جهان امروز، گفت: به عنوان نمونه در کشور آلمان
در ماه ۲۰۰ ميليون پيام کوتاه منتقل مي شود و اين آمار در کل دنيا چيزي بالغ بر ۵۵۰ ميليارد پيام کوتاه در ماه است که نشان از کاربردي بودن پيام کوتاه در انتقال مطالب دارد.
واقف زده، ضريب نفوذ استفاده از پيام کوتاه در کشورهاي پيشرفته را قريب به ۷۵ درصد مردم اعلام کرد و افزود: اين آمار نشان دهنده فراگير بودن پيامک است و به ما مي گويد که مي توان از اين سرويس استفاده هاي فراواني برد نه آنکه فقط براي موارد معمولي و يا پيام تبريک از آن استفاده کرد.
اين مجري پروژه پيام کوتاه ارتباطات سيار خاطرنشان کرد: از سال ۸۳ شرکت ارتباطات سيار در راستاي واگذاري خدمات به شرکتهاي خصوصي، خدمات ارزش افزوده تلفن همراه را تعريف کرد و اين خدمات از سال ۸۴ به سه اپراتور به نام هاي “رهياب”،”آتيه داده پرداز” و “مگفا” واگذار شد.
واقف زاده پيام کوتاه را يکي از اين خدمات ارزش افزوده تلفن همراه عنوان کرد و اظهار داشت: هر سرويس و خدمتي را که بتوان با استفاده از بستر پيام کوتاه به مشترکين تلفن همراه ارايه داد خدمات ارزش افزوده پيام کوتاه ناميده مي شود.
وي از اطلاع رساني در مورد مسائل گوناگون، انجام خدمات بانکي ومالي اعم از دريافت صورت حساب و موجودي، شرکت در نظرسنجي ها و فراخوان هاي اينترنتي، پرداخت قبوض بانکي و استفاده براي امور تبليغاتي و معرفي کالا وخدمات به عنوان مواردي که امروزه با استفاده از پيام کوتاه تلفن همراه صورت مي گيرد، نام برد.
واقف زاده در پايان با تاکيد بر تلاش براي ايجاد زمينه مناسب براي استفاده بهتر و فراگير از اين سرويس، گفت: براي اين منظور بايد بسترهاي مخابراتي کشور تجهيز شوند و اپراتورها در اين زمينه سرمايه گذاري کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا