مقررات دسترسي به وب سايت‌ها در ” جي.پي.آر.اس” همانند اينترنت معمولي است

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس، سايت‌هاي مسدودي و فيلتر در اينترنت معمولي، در سرويس GPRS تلفن همراه نيز مسدود خواهد بود.سرعت فعلي براي استفاده از GPRS همراه اول در مرحله اول حداكثر ۵۰ كيلو بيت بر ثانيه است كه در مرحله دوم و با ورود به نسل edge سرعت آن افزايش مي‌يابد.اين سرويس …

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس، سايت‌هاي مسدودي و فيلتر در اينترنت معمولي، در سرويس GPRS تلفن همراه نيز مسدود خواهد بود.
سرعت فعلي براي استفاده از GPRS همراه اول در مرحله اول حداكثر ۵۰ كيلو بيت بر ثانيه است كه در مرحله دوم و با ورود به نسل edge سرعت آن افزايش مي‌يابد.اين سرويس حداكثر تا يك ماه ديگر نيز ۲۴ ساعته خواهد شد.
تعرفه اين سرويس براي مشتركان دائمي و اعتباري همراه اول متفاوت است.
سيم‌كارت دائمي براي هر كيلوبايت دانلود در شب و روز غير تعطيل ۱۴۸ ريال و ايام تعطيل ۴ ريال بايد بپردازند. به گفته وحيد صدوقي مدير عامل همراه اول ” اين تعرفه در آينده كاهش خواهد يافت. “
در مرحله اول تنها استان تهران تحت پوشش سرويس gprs است كه در مرحله بعد و تا ۳ ماه ديگر مراكز استانها و شهرهاي چون تبريز، مشهد شيراز و اصفهان تحت پوشش اين سرويس قرار مي‌گيرند.
هزينه ثابت ماهانه براي gprs همراه اول وجود ندارد و ثبت نام و دريافت پيامك فعال سازي رايگان است.
فعلا دارندگان سيم‌كارتهاي ۰۹۱۲ آن هم به دليل قديمي تر بودن از اين سرويس مي‌توانند استفاده كنند. استفاده از سرويس gprs در ساعات ۲۳ تا ۸ صبح خواهد بود و در آينده مشتركان اعتباري و ۰۹۱۰ از اين سرويس استفاده مي‌كنند.
تعرفه سيم‌كارت‌هاي اعتباري نيز متفاوت‌تر از سيم‌كارت‌هاي دائمي همراه اول است و در آينده نزديك اعلام مي‌شود. سرويس پيام چند رسانه‌اي mms نيز ماه آينده آغاز به كار مي‌كند. هزينه ارسال هر mms با حجم ۵۰ كيلو بايت ۵۰۰ ريال است.اين سرويس حداكثر تا يك ماه ديگر نيز ۲۴ ساعته خواهد شد.
فعلا دارندگان سيم‌كارت‌هاي ۰۹۱۲ آن هم به دليل قديمي‌تر بودن از اين سرويس مي‌توانند استفاده كنند.


* اينترنت تلفن همراه اپراتور دوم و تاليا


هزينه سرويس GPRS ايرانسل نيز دو تا پنج ريال است و دريافت پيامك و فعال سازي اين سرويس رايگان است.تمامي سيم كارت هاي ايرانسل شامل دائمي، اعتباري و پيام رسان از ساعت ۱۱ شب تا ۶ صبح شنبه تا چهارشنبه و تمامي ساعات روزهاي پنجشنبه و جمعه به ازاي تبادل هر كيلوبايت اطلاعات تنها دو ريال و در باقي ساعات (شامل ساعت ۶ صبح تا ۱۱ شب) روزهاي شنبه تا چهارشنبه براي سيم كارت هاي دائمي و اعتباري كيلوبايتي هفت و براي مشتركان سيم كارت هاي پيام رسان كيلوبايتي ۵ ريال محاسبه مي‌شود. اين درحالي است كه با انتخاب و فعال سازي هر يك از طرح هاي تعرفه تشويقي رنگي ايرانسل اين تعرفه براي مشتركين سيم كارت هاي دائمي و اعتباري براي استفاده در ساعات ۶ صبح تا ۱۱ شب به كيلوبايتي ۵ ريال كاهش ميابد.سرويس اينترنت همراه ايرانسل بر روي بستر Edge عرضه مي‌شود كه نسل بعدي سرويس GPRS محسوب ميشود كه مزيت آن سرعت بيشتر تبادل اطلاعات است.
به گزارش فارس ايرانسل از سال ۸۵ اين سرويس را فعال كرده است.دريافت اين سرويس براي مشتركان اپراتور دوم با ارسال يك پيامك فعال مي‌شود.
مشتركان تاليا نيز از طريق ديتا از خدمات اينترنت مي‌توانند استفاده كنند كه هزينه آن تقريبا همانند هزينه مكالمه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا