يک کارشناس : ماليات بر ارزش افزوده ، سد راه معاملات زير زميني بود

” محمد فقيهي ” در گفت و گو با خبرنگار موبنا با بيان اين مطلب گفت : اجراي ماليات به ارزش افزوده را مي توان طرحي براي مقابله با قاچاقچيان گوشي تلفن همراه دانست زيرا عرضه کنندگان و فروشندگان اين قبيل گوشي ها مجبور بودند براي فروش کالاهاي خود در زمان صدور فاکتور ، تاريخ …

” محمد فقيهي ” در گفت و گو با خبرنگار موبنا با بيان اين مطلب گفت : اجراي ماليات به ارزش افزوده را مي توان طرحي براي مقابله با قاچاقچيان گوشي تلفن همراه دانست زيرا عرضه کنندگان و فروشندگان اين قبيل گوشي ها مجبور بودند براي فروش کالاهاي خود در زمان صدور فاکتور ، تاريخ دقيق واردات آن خود را به ماموران امور مالياتي گزارش کنند  .
وي ادامه داد : ماليات بر ارزش افزوده يکي از طرح هاي اجرايي خوب دولت نهم است که به واسطه آن تمامي مبادلات تجاري کشور به صورت شفاف در دفاتر مالياتي  ثبت خواهد شد .
وي اظهار داشت : اصناف و بازرگانان گوشي تلفن همراه و ديگر صنوف مي توانستند با همراهي و همياري در اجراي اين قانون مانع هدر رفتن حقوق از دست رفته خود شوند .
وي گفت : در حال حاضر بيش از ۸۰درصد گوشي هاي مصرفي در کشور از مرزهاي غيررسمي وارد مي شود که قانون ماليات بر ارزش افزوده مي توانست آن را به صفر درصد کاهش دهد .
براساس اعلام ريس جمهوري در روز ملي صادرات اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده براي به منظور بررسي و تکميل به مجلس فرستاده مي شود .
۱۲۳/۱۶۲/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا