تعرفه ۲۵ درصدي گوشي تلفن همراه براي مردم زيان آور است

” محمد مومني ” در گفت و گو با خبرنگار موبنا با بيان اين مطلب گفت : دولت نبايد براي کسب در آمد هاي خود از کالاهايي که در زندگي مردم تاثير گذار است تعرفه بالايي دريافت کند زيرا اين امر تنها باعث بروز مشکلاتي در حق انتخاب اين کالا براي مردم مي شود .وي …

” محمد مومني ” در گفت و گو با خبرنگار موبنا با بيان اين مطلب گفت : دولت نبايد براي کسب در آمد هاي خود از کالاهايي که در زندگي مردم تاثير گذار است تعرفه بالايي دريافت کند زيرا اين امر تنها باعث بروز مشکلاتي در حق انتخاب اين کالا براي مردم مي شود .
وي اظهار داشت : در شرايطي که ماه هاي انتهايي سال را پشت سر مي گذاريم مسوولان کميسيون ماده يک مستقر در سازمان توسعه و تجارت وزارت بازرگاني مي توانند با ارايه يک پيشنهاد جديد اعضاي اين کميسيون را براي تغيير تعرفه ۲۵ درصدي واردات گوشي تلفن همراه گرد هم جمع کنند .
اين مدرس دانشگاه افزود : وزارت صنايع و معادن که يکي از اعضاي ديگر اين کميسيون است ، بايد ديدگاه اشتباه خود را مبني از حمايت غير منطقي از توليد گوشي تلفن همراه تغيير دهد و کمي به حقوق قانوني مصرف کنندگان اين کالا احترام بگذارد .
وي عنوان کرد : در چند سال آينده ايران وارد سازمان تجارت جهاني WTO مي شود و با آغاز همکاري با سازمان مذکور ناخودآگاه تعرفه کالا هاي تجاري که به کشور وارد مي شود به کمتر از چهار درصد خواهد رسيد.
وي گفت : يکي از دلايلي که کشورهاي حاشيه خليج فارس توانسته اند به احترام حقوق مصرف کنندگان خود را به نمايش بگذارند و مصرف کنندگان زيادي را جذب کنند حذف تعرفه کالاهاي وارداتي بود .
۱۲۳/۱۶/۱۶۲

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا