سرعت جي پي آر اس همراه اول، ۵۰کيلو بايت در نظر گرفته شده است

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، در اين نشست خبري که روز سه شنبه با حضور مدير عامل و تعدادي از اعضاي هيات مديره شرکت ارتباطات سيار ايران برگزار شد، “وحيد صدوقي ” مدير عامل اين شرکت ابتدا در سخناني گزارشي از روند توسعه شرکت ارتباطات سيار ايران ارائه کرد.صدوقي در اين نشست اعلام کرد که …

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، در اين نشست خبري که روز سه شنبه با حضور مدير عامل و تعدادي از اعضاي هيات مديره شرکت ارتباطات سيار ايران برگزار شد، “وحيد صدوقي ” مدير عامل اين شرکت ابتدا در سخناني گزارشي از روند توسعه شرکت ارتباطات سيار ايران ارائه کرد.
صدوقي در اين نشست اعلام کرد که در راستاي تقويت و توسعه شبکه تلفن همراه در سال جاري يک هزار و ۴۲۳ سايت گيرنده و فرستنده (BTS ) در نقاط مختلف کشور راه اندازي شده است و اين رقم در سال ۸۶ نيز پنج هزار و ۲۰۰ مورد بود
وي در ادامه اظهار داشت :در مجموع تاکنون ۱۶هزار و ۳۱۰ سايت گيرنده و فرستنده در کشور راه اندازي شده که اين سايت ها در ارتقاي کيفي ارتباطات تلفن همراه تاثير فراواني دارند و در حال حاضر يک هزار و ۶۴ شهر کشور پوشش تلفن همراه دارند .
مدير عامل شرکت ارتباطات سيار در ادامه در زمينه توسعه پوشش تلفن همراه در جاده هاي اصلي کشور ، گفت : در حال حاضر ۸۰ درصد جاده هاي اصلي کشور تحت پوشش تلفن همراه هستند و با ادامه تلاش ها ،تا تير ماه سال آينده ۱۰۰درصد جاده هاي اصلي کشور تحت پوشش همراه اول قرار خواهند داشت .
صدوقي همچنين به روند واگذاري سيم کارت به متقاضيان همراه اول اشاره کرد و افزود: در سال ۸۴ رقم واگذاري سيم کارت به متقاضيان سه ميليون و ۴۰۰ هزار شماره بودکه در سال ۸۵ اين رقم به شش ميليون و ۸۰۰ هزار شماره افزايش يافت و در سال ۸۶ نيز نزديک به ۹ ميليون سيم کارت به متقاضيان واگذار شده است .
مدير عامل شرکت ارتباطات سيار ادامه داد: براساس برنامه براي سال ۸۷ جذب چهار ميليون و ۵۰۰ هزار مشترک هدف گذاري شده که تاکنون سه ميليون و ۵۰۰ هزار سيم کارت به متقاضيان واگذار شده است .
صدوقي با بيان اينکه در حال حاضر بيش از ۲۸ ميليون مشترک تلفن همراه در کشور داريم، ابزار اميدواري کرد که با ادامه روند واگذاري ها تا پايان برنامه چهارم ( سال ۱۳۸۸ )، سقف واگذاري ها به ۳۸ميليون شماره يا رقم تعيين شده ، برسد.
صدوقي ارائه سرويس هاي GPRS، MMS را از برنامه هاي سال جاري شرکت ارتباطات سيار نام برد و گفت : GPRS که از دو روز قبل در تهران و هفت شهر ديگر راه اندازي شده و امروز هشت شهر کشور از اين سرويس بهره برداري مي کنند و در زمنيه راه اندازي سيستم MMS همراه اول نيز در تلاش هستيم تا ماه آينده راه اندازي شود .
اين مقام مسئول توسعه شبکه IN و افزايش ظرفيت آن از ۱۲ ميليون و ۵۰۰ هزار فعلي به ۲۰ميليون مشترک تا پايان برنامه چهارم، توسعه شبکه براي ۳۸ميليون مشترک و مدرنيزه کردن تجهيزات شبکه و طراحي مجدد شبکه تهران با ظرفيت ۱۰ ميليون مشترک را از برنامه هاي در حال اجراي اين شرکت در سال جاري نام برد .
در ادامه اين جلسه نيز “نيکوفر ” از اعضاي هيات مديره شرکت ارتباطات سيار و مجري طرح GPRS همراه اول گزارشي در زمينه مراحل راه اندازي اين سرويس ارائه کرد و در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص سرعت و کيفيت ارائه اين سرويس در تهران بعد از دو روز از راه اندازي سرويس، گفت: در روز اول راه اندازي سرويس تقريبا همه کساني که براي استفاده از آن اقدام کردند ، به نتيجه رسيدند .
وي گفت : سرعت GPRS همراه اول چيزي نزديک به ۵۰ کيلوبايت است که با توسعه شبکه و تقويت آن اميدواريم که به ۱۵۰ کيلوبايت افزايش يابد .
نيکوفر البته خاطرنشان کرد که سرعت GPRS به نوع و مدل گوشي ها و همچنين فاصله گوشي تا آنتن وابسته است . ضمن اينکه ما در مرحله آزمايشي هستيم . البته سايت هايي هم که به آنها مراجعه مي شود ، در سرعت موثر هستند .
مدير عامل شرکت ارتباطات سيار در پاسخ به اين سوال که آيا درمورد GPRS ما شاهد کم فروشي نخواهيم بود، گفت : بحث کم فروشي به هيچ عنوان مطرح نيست و ما براساس دريافت مشترکين و براساس هر کيلوبايت مصرف، شارژ را انجام مي دهيم .
خبرنگاران همچنين از مدير عامل شرکت ارتباطات ساير درخصوص پيامک و تعرفه آن نيز پرسش هايي مطرح کردند، از جمله اينکه چرا براي پيامک هايي که به مقصد نمي رسند ،هزينه دريافت مي شود،صدوقي در پاسخ گفت که براساس مصوبه پيامکي که ارسال مي شود ،بايد محاسبه شود . اما ما برغم داشتن اين مصوبه قانوني، پيامک هاي ارسال نشده را جدا مي کنيم و اين پيامک ها را شارژ نمي کنيم و هزينه اي بابت آن دريافت نمي شود . ضمن اينکه تنها نزديک به چهار درصد پيامک ها بخاطر اشکال شبکه ، ارسال نمي شوند .
تفاوت قيمت پيامک فارسي و انگليسي نيز ديگر سوال مطرح شده بود که صدوقي در پاسخ گفت :با کاهش تعرفه پيامک فارسي،نزديک به ۸۰ درصد پيامک ها به فارسي ارسال مي شود و اين کمک بزرگي به ترويج فرهنگ استفاده از زبان فارسي بوده است.
مدير عامل شرکت ارتباطات سيار همچنين در پاسخ به سوالي در خصوص کيفيت برقراري ارتباط و همچنين ارسال پيامک و قطعي تلفن همراه نيز گفت : آمارهايي که روزانه از استان هاي مختلف به ما مي رسد ،حاکي از اين است که نزديک به ۹۷درصد ارتباط ها و ارسال ها با موفقيت انجام مي شود و قطع مکالمات کمتر از ۲درصد است که اميدواريم با اجراي طرح توسعه شبکه اين مقدار قطعي را هم در آينده نداشته باشيم .
اين مقام مسئول در ادامه گفت : براساس تصميم هاي اتخاذه شده ، در مناسک حج امسال دريافت پيامک براي حجاج ايراني هزينه اي در پي نخواهد داشت و مجاني خواهد بود.
دريافت کارمزد بانکي بابت پرداخت فيش هاي آبونمان تلفن همراه نيز ديگر سوالي بود که در اين نشست مطرح شد که صدوقي در پاسخ گفت : براساس توافقي که به منظور تلاش براي پرداخت هاي غير حضوري قبوض صورت گرفته، در صوت پرداخت حضوري در بانک ها بخشي از هزينه توسط مشترک و بخشي نيز توسط اپراتور پرداخت خواهد شد.
صدوقي در عين حال تاکيد کرد: که پرداخت غير حضوري قبوض هزينه اضافي به مشترک تحميل نخواهد کرد و در عين حال از ازدحام بانک ها خواهد کاست .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا