بيش از۲۰۰هزارگوشي تلفن همراه موجود در بازار قاچاق و غيراستاندارد است

“ابراهيم درستي” روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادي ايرنا، بر ضرورت بررسي استاندارد گوشي هاي تلفن همراه وارداتي تاکيد کرد و گفت: بالا رفتن تعرفه گوشي هاي تلفن همراه باعث افزايش واردات غيرقانوني اين محصول شده است.وي ادامه داد: با منطقي شدن تعرفه هاي وارداتي اين قبيل محصولات، مي توان از …

“ابراهيم درستي” روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادي ايرنا، بر ضرورت بررسي استاندارد گوشي هاي تلفن همراه وارداتي تاکيد کرد و گفت: بالا رفتن تعرفه گوشي هاي تلفن همراه باعث افزايش واردات غيرقانوني اين محصول شده است.
وي ادامه داد: با منطقي شدن تعرفه هاي وارداتي اين قبيل محصولات، مي توان از ورود غيرقانوني اين گونه کالاها به کشور جلوگيري کرد.
رييس اتحاديه صنف گوشي هاي تلفن همراه با تاکيد براينکه گوشي هاي تلفن همراه بايد داراي ضمانتنامه معتبر پس از فروش باشند، گفت: با جلوگيري از واردات غيرقانوني و اصلاح منطقي تعرفه هاي گمرکي، مي توان خدمات پس از فروش مناسبي را به خريداران عرضه کرد.
درستي با اعلام اينکه بيشتر ضمانتنامه هاي موجود در بازار”يکبار مصرف” است، ادامه داد: اين برچسبها براي فروشنده برگي پنج هزار تا ۱۰ هزار ريال هزينه داشته و به عنوان خدمات پس از فروش به خريدار عرضه مي شود.
وي با تاکيد براينکه بايد تمام گوشي هاي موجود در بازار به وسيله سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي بازرسي شود، گفت: اتحاديه صنف فروشندگان لوازم صوتي تصويري، گوشي تلفن همراه و لوازم جانبي به وزارت بازرگاني پيشنهاد داده است که تمام فروشندگان گوشي هاي تلفن همراه با ارايه مدارک صنفي به اتحاديه خود نسبت به دريافت هولوگرام معتبر از اين صنف اقدام و اين برچسب را بر روي اجناس نصب کنند تا خريداران نسبت به استاندارد بودن گوشي هاي خريداري شده اطمينان حاصل کنند اما هنوز پاسخي در اين خصوص دريافت نکرده ايم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا