MMS هاي ارسالي مشترکان تا ۹۰ روز ذخيره مي شود

به گزارش خبرنگار موبنا اين آيين نامه که بمنظور ضابطه مند کردن ارائه سرويس MMS در چهل و هشتمين جلسه کميسيون تنظيم مقررات به تصويب رسيده اپراتورهاي تلفن همراه را موظف کرده است که تجهيزات لازم براي پالايش (فيلتر) انواع پيام هاي موجود در فهرست (ليست) سياه را ايجاد کنند.در راستاي حقوق و تکاليف فراهم …

به گزارش خبرنگار موبنا اين آيين نامه که بمنظور ضابطه مند کردن ارائه سرويس MMS در چهل و هشتمين جلسه کميسيون تنظيم مقررات به تصويب رسيده اپراتورهاي تلفن همراه را موظف کرده است که تجهيزات لازم براي پالايش (فيلتر) انواع پيام هاي موجود در فهرست (ليست) سياه را ايجاد کنند.
در راستاي حقوق و تکاليف فراهم کنندگان شبکه، اپراتورها موظفند نسبت به ارائه خدمات موضوع آئين نامه به کليه مشترکان متقاضي بدون تبعيض اقدام کنند و اطلاع رساني مناسب در مورد نحوه درخواست، استفاده از خدمت، جرايم، تخلفات و عواقب ناشي از آن به متقاضيان را بعمل آورند.
همچنين اپراتورها بايد نسبت به اخذ تعهدات متناسب با اين آئين نامه از متقاضي، قبل از فعال سازي خدمت اقدام کنند و کليه فرمهاي تعهد بايد قبلا به تائيد سازمان تنظيم مقررات برسد.
براساس اين آيين نامه فراهم کنندگان شبکه بايد مطابق با سياستهاي ابلاغي از سوي شورايعالي انقلاب فرهنگي بسترهاي لازم را براي استفاده از خدمات MMS توسط مراکز فرهنگي مجاز فراهم کنند.
همچنين اپراتورها موظف به اتخاذ تمهيدات لازم در خصوص ثبت اطلاعاتي پيام هاي ارسالي بوده تا امکان شناسايي فرستنده پيام براي مراجع ذيصلاح فراهم شود.
براين اساس تدابير لازم براي جلوگيري از پخش ويروس، نرم افزارهاي مخرب، بازي هاي حاوي ويروس، کرم و هرز نامه از طريق شبکه نيز از ديگر وظايف اپراتورها بوده و اپراتورها بايد در صورت ارسال يکي از پيامهاي موجود در فهرست سياه، ضمن پالايش آن، نسبت به ارسال پيام  “شما اقدام به ارسال پيام غير مجاز کرده ايد”  براي مشترک ارسال کننده، اقدام کرده و ارائه سرويس مذکور را به مشترکيني که در فهرست سياه قرار مي گيرند، متوقف کنند چرا که در صورت تخلف،اپراتور در قبال پيامد هاي اين تخلف پاسخگوي مراجع قانوني خواهد بود.
در بخش ديگري از اين آيين نامه تامين امکانات لازم براي جلوگيري از ارسال انبوه توسط مشترکين از ديگر وظايف اپراتورها عنوان شده و اپراتور موظف به تخصيص يک کد اختصاصي براي برگرداندن پيام هاي غير متعارف توسط گيرنده پيام شده است.
ايجاد امکانات سخت افزاري و نرم افزاري براي دريافت ثبت پيام هاي برگردانده شده در ظرف زماني مجاز (۴۸ ساعت) و نگهداري آنها به مدت ۹۰ روز، ثبت مشخصات مشترک برگرداننده پيام، مشترک انتشار دهنده پيام، محتوا و تاريخ و زمان دقيق ارسال پيام از ديگر وظايف اپراتور در اين آيين نامه مطرح شده است.
گفتني است اطلاع از مشخصات واقعي فرستنده پيام از حقوق گيرندگان پيام بوده و اپراتور موظف است تدابير کافي براي جلوگيري از فريب گيرندگان پيام ها را توسط ارسال کنندگان، اتخاذ کند و درصورت سهل انگاري،کليه عواقب ناشي از تحويل پيام هاي فاقد مشخصات صحيح فرستنده، برعهده اپراتور خواهد بود.
۱۲۸/۱۶۲/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا