نسل جديد تبليغات تلفن همراه از راه مي رسد

به گزارش فارس به نقل از تك نيوز و نيوزواير، اين نوع از تبليغات كه به تبليغات نشانگر مشهور شده اند، در واقع گوشي تلفن همراه را به يك اسكنر تبديل مي كنند كه قادر به دريافت اطلاعات ذخيره شده در باركدهاي پوستر يك فيلم سينمايي يا تبليغات درج شده در تلويزيون و مجلات است.بنابراين …

به گزارش فارس به نقل از تك نيوز و نيوزواير، اين نوع از تبليغات كه به تبليغات نشانگر مشهور شده اند، در واقع گوشي تلفن همراه را به يك اسكنر تبديل مي كنند كه قادر به دريافت اطلاعات ذخيره شده در باركدهاي پوستر يك فيلم سينمايي يا تبليغات درج شده در تلويزيون و مجلات است.
بنابراين در آينده نزديك هر فردي مي تواند با قراردادن گوشي خود در برابر پوستر يك فيلم سينمايي اطلاعات متنوعي در مورد نظرات منتقدان در مورد آن فيلم و سالن هاي نمايش دهنده فيلم مذكور دريافت كند. اگر وي گوشي خود را در برابر يك آگهي تلويزيوني يا درج شده در يك وب سايت قرار دهد، اطلاعات مشابهي را دريافت خواهد كرد.
به همين نحو با قرار دادن گوشي در مقابل كانتر يك شركت هواپيمايي مي توان از اطلاعات پروازهاي مختلف و زمان ورود و خروج آنها مطلع شد.
از جمله شركت هاي فعال در اين زمينه مي توان به Scanbuy اشاره كرد كه باركدهاي تبليغاتي خود را در مجلات مختلف درج مي كند و با قراردادن گوشي در برابر آنها ضمن دريافت اطلاعات اضافي در مورد هر آگهي مي توان موسيقي رايگان نيز دريافت كرد.
Scanbuy دست به خلاقيت هاي جالب ديگري نيز زده و از جمله باركدهاي خود را بر روي شيشه رستوران هاي مشهور و شناخته شده در بسياري از نقاط جهان نصب كرده است.
اين باركدها حاوي نظرات منتقدان در مورد آثار هنري مختلف، جزئياتي در مورد معاملات املاك و درخواست هاي خريد و فروش خانه و حتي اطلاعاتي در مورد كالاها و لوازم مختلف الكترونيك هستند.
اين فناوري هم اكنون در ژاپن و اروپا مورد استفاده قرار گرفته است و كم كم جايگاه خود را در آمريكا نيز به دست مي اورد، اما به نظر مي رسد تا سال ۲۰۰۹ شاهد همه گير شدن آن در بسياري از نقاط جهان باشيم.
كارشناسان معتقدند بدون شك تبليغاتي از اين دست از كارآيي بسيار زيادي برخوردار است، زيرا مخاطب به جاي آنكه در ظاهر در معرض بمباران تبليغاتي غيرهدفمند قرار گيرد، پيام هاي متناسب با خواست و نياز خود را دريافت مي كند. از سوي ديگر دسترسي به اين نوع آگهي ها ساده تر است و در صورت تمايل فرد صورت مي گيرد.
سفارش دهندگان اين آگهي ها نيز اميدوار هستند تبليغاتشان بيشتر ديده شود، چون براي مشاهده آنها كاربر تلفن همراه نبايد آدرس يك وب سايت اينترنتي را در گوشي خود وارد كرده يا كار خاص ديگري انجام دهد و تنها كافي است گوشي خود را در فضا كمي حركت دهد تا محتواي مورد نظر خود را با كيفيت مناسب و در مواردي با هداياي تشويقي دريافت كند.
يكي ديگر از شركت هايي كه براي ارائه تبليغات نشانگر فعال شده Mobile Discovery است كه با همكاري دانشگاه كيس وسترن در انگلستان در حال آزمايش باركدهايي است كه همه نوع اطلاعات از طريق آنها قابل مشاهده و دريافت است. اين باركدها را مي توان در روزنامه هاي مختلف چاپ كرد و كاربر در صورت قرار دادن گوشي خود در مقابل اين آگهي ها به طور خودكار به وب سايت شركت آگهي دهنده هدايت مي شود.
از سوي ديگر مردم با استفاده از اين باركدها مي توانند اطلاعات اضافي متناسب با نيازهايشان دريافت كنند. به عنوان مثال قرار است تعدادي از باركدهاي مذكور در ايستگاه هاي قطار نصب شود و افراد با قراردادن گوشي دربرابر آنها از اطلاعات متنوعي در مورد مسيرهاي حركت و زمان رسيدن اولين قطار و مقصد آن مطلع شوند. البته اين كار تنها در مورد قطارهاي مجز به سرويس مكان يابي GPS ممكن است.
ذكر اين نكته ضروري است كه اين باركدها به صورت دوبعدي طراحي شده اند و به طور كلي متفاوت از نسل فعلي و يك بعدي باركدها هستند كه تنها بر روي كالاهاي بسته بندي شده چاپ شده و حاوي اطلاعات محدودي در مورد آنها هستند. از سوي ديگر براي دسترسي به اطلاعات باركدهاي دوبعدي بايد نرم افزاري خاص بر روي گوشي نصب شود.
به نظر مي رسد اين نوع تبليغات براي آگهي دهندگان نيز بسيار مفيد باشد، زيرا باعث تسهيل دسترسي آنها به اطلاعات مربوط به تك تك مشاهده كنندگان يك تبليغات خاص خواهد شد. به عنوان مثال يك اگهي دهنده از اين طريق از موقعيت جغرافيايي مشاهده كننده هر اگهي و جزيياتي كه مورد توجه وي قرار گرفته مطلع خواهد شد. پس از تجزيه و تحليل اين اطلاعات هر اگهي دهنده مي تواند از علائق و سليقه هاي مشتريان خود بهتر مطلع شده و براي جلب نظر آنها به صورت دقيقتر و هدفمند تلاش كند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا