زين با هشت و نيم ميليون کاربر اپراتور برتر عراق محسوب مي شود

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل ازسايت اينترنتي سلولارنيوز ، سرمايه گذاري در اين شرکت توسط سرمايه گذاران بخش خصوصي عراق انجام شده است.شرکت زين  که قبلا تحت نام ” mtc-atheer” فعاليت مي کرد در  دسامبر سال ۲۰۰۳ ميلاد ي ارايه سرويس هاي تلفن همراه را آغاز کرد و در ماه  اگوست (مرداد …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل ازسايت اينترنتي سلولارنيوز ، سرمايه گذاري در اين شرکت توسط سرمايه گذاران بخش خصوصي عراق انجام شده است.
شرکت زين  که قبلا تحت نام ” mtc-atheer” فعاليت مي کرد در  دسامبر سال ۲۰۰۳ ميلاد ي ارايه سرويس هاي تلفن همراه را آغاز کرد و در ماه  اگوست (مرداد ) سال ۲۰۰۷ ميلادي امتياز فعاليت ۱۵ ساله را با پرداخت  يک ميليارد و ۲۵۰ ميليون دلار بدست آورد.
mtc-atheer سپس در۳۱ دسامبر سال ۲۰۰۷ميلادي  مالکيت شرکت  Iraqna را به ارزش يک ميليارد و ۲۰۰ميليون دلار به دست آورد  و ژانويه سال ۲۰۰۸ ميلادي  با ادغام Atheer و Iraqna ، شرکت جديدي با نام “زين” تاسيس شد.
شرکت زين عراق اخيرا براي يکپارچه سازي شبکه هاي متعلق به شرکت هاي Atheer و Iraqna سرمايه گذ اري سنگيني کرده و همزمان با اين سرمايه گذاري شبکه اين شرکت را ارتقا داده و سرويس دهي تلفن همراه  آن را نيز به شمال عراق گسترش داده است.
بازار تلفن همراه در  عراق طي سالهاي اخير شاهد رشد سريعي بوده و ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور در حال حاضر ۵۰ درصد است.
در عين حال اين ميزان ضريب نفوذ تلفن همراه در عراق با مقايسه با کشورهاي حوزه خليج فارس همسايه اين کشور که برخي از آن ها از صد درصد هم فراتر رفته است ،  درسطح پاييني قراردارد.
۱۳۱/ ۱۶۲/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا