مخابرات ساليانه نزديک به دوهزار ميليارد ريال سود از پيام کوتاه دريافت مي کند

سپهر توکلي در گفت و گو با خبرنگار موبنا با  اشاره به کل سرمايه گذاري شرکت مخابرات در بخش سرويس پيام کوتاه که قريب به ۱۰۰ ميليارد ريال برآورد مي شود، تاکيد کرد: نرخ فعلي ارسال پيامک فارسي 89 ريال و پيامک لاتين ۲۲۲ ريال  است و سازمان بازرسي بارها بر کاهش تعرفه پيامک و تعديل …

سپهر توکلي در گفت و گو با خبرنگار موبنا با  اشاره به کل سرمايه گذاري شرکت مخابرات در بخش سرويس پيام کوتاه که قريب به ۱۰۰ ميليارد ريال برآورد مي شود، تاکيد کرد: نرخ فعلي ارسال پيامک فارسي 89 ريال و پيامک لاتين ۲۲۲ ريال  است و سازمان بازرسي بارها بر کاهش تعرفه پيامک و تعديل آن به ۷۰ريال تاکيد کرده است.
اين کارشناس گفت : در مخابرات بسياري از کشورهاي دنيا سرويس پيام کوتاه قسمتي از خدمات  است که رايگان ارايه مي شود.
وي با تاکيد بر اينکه پيامک هيچ کانالي از شبکه تلفن همراه را اشغال نکرده و هيچ باري را از اين لحاظ به شبکه تحميل نمي کند ،يادآور شد:پيام کوتاه تنها از حاشيه موجود در کانال هاي صوتي که براي صدا تعبيه شده است، ارسال مي شود .
 به گفته وي، پيامک هيچ هزينه مستقيمي براي مخابرات ندارد و مي توان آن را رايگان ارايه کرد.
هيات دولت تغيير نرخ پيامک را در بهمن ماه سال ۸۶ به تصويب رساند که بر اساس آن از ابتداي تيرماه تعرفه پيامک فارسي ۸۹ ريال و تعرفه پيامک لاتين ۲۲۲ ريال محاسبه مي شود..
اين در حاليست که  چندي پيش سازمان بازرسي از پيگيري مجدد  اين سازمان به منظور  کاهش  تعرفه پيامک خبر داده بود  تا مشخص شود اقدامات و مصوبات در اين خصوص تا چه اندازه به انجام رسيده وتا چه ميزان  مورد بررسي قرار گرفته است .
۱۱۷/۱۶۲/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا