تناقض آماري IDC و ABI درباره بازار تلفن همراه

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت بتانيوز، موسسه IDC رشد فروش تلفن همراه در بازار هاي جهاني را در فصل سوم سال جاري ميلادي  2/3 درصد اعلام کرد در حالي که آمار موسسه ABI Research  حاکي از رشد  2/8 درصدي است.گزارش هاي جديد هر دو شرکت حاکي از آن است  که …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت بتانيوز، موسسه IDC رشد فروش تلفن همراه در بازار هاي جهاني را در فصل سوم سال جاري ميلادي  2/3 درصد اعلام کرد در حالي که آمار موسسه ABI Research  حاکي از رشد  2/8 درصدي است.
گزارش هاي جديد هر دو شرکت حاکي از آن است  که گوشي هاي هوشمند از ماه جولاي تا سپتامبر بيشترين ميزان فروش را داشته اند و هر دو شرکت پيش بيني کرده اند که بحران اقتصادي امسال بر ميزان فروش گوشي در فصل تعطيلات نيز تاثير خواهد داشت.
اگر چه ۲/۳ درصد نشان دهنده يک رشد خوب است، اما واقعيت اين است که  فصل سوم سال زمان مناسبي براي عرضه محصولات شرکت هاي توليد کننده گوشي که خود را براي فصل تعطيلات آماده مي کنند،  است.
“ريان ريت ” تحليلگر ارشد موسسه تحقيقاتي IDC مي گويد:  فروشندگان دستگاه هاي تلفن همراه فشار اقتصادي ملالت باري را در فصل سوم ۲۰۰۸ تحمل کردند و در نتيجه ميزان فروش و درآمد آنها کم بود.
از سوي ديگر جک ساندرز مدير شرکت تحقيقاتي ABI در آسيا اقيانوسيه به شکل خوشبينانه فروش ۲/۸ درصد را براي اين فصل تخمين زد.
براساس تحقيقات موسسه  ABI ، اخبار منفي ، بازارهاي اقتصادي را هدف قرار داده اند و انتظار دارند که بازار تلفن همراه با نقصان و رکود روبه رو شود.
رامون. تي. لاماس يکي ديگر از تحليلگران ارشد شرکت IDC مي گويد در طول اين فصل بازار تلفن همراه در زمينه گوشي هاي هوشمند از در آمد خوبي برخوردار بوده است.
شرکت تحقيقاتي ABI درباره پيش بيني رشد اين بازار در فصل چهارم تجديد نظر و اعلام کرد به طوري که پيش از اين انتظار مي رفت اين بازار با رشد ۴/۱۰ درصدي رو به رو باشد هم اکنون رشد ۵/۷ درصدي را براي آن پيش بيني شده است.
بر اساس پيش بيني IDC با توجه به نزديک شدن به فصل تعطيلات ميانگين قيمت فروش تلفن همراه کاهش مي يابد و بازار تلفن همراه نيز نرخ توليد خود را با حفظ کيفيت محصول افزايش مي دهد.
موسسه IDC پيش بيني مي کند که شرايط سخت اقتصادي رقابت را در سال ۲۰۰۹ آهسته تر و کندتر مي کند.
۱۳۵/۱۴/۱۶۲

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا