با کاهش و افزايش فاصله گوشي به بدن، اثرات سوء آن تغيير مي کند

 رضا معروف در اين باره به خبرنگار موبنا گفت: افزايش فشارخون، بروز عوارض قلبي و نارسايي‌هاي کليوي، سردرد،  تاثير مخرب بر حافظه بلند مدت و کوتاه مدت و ساير اندام هاي انسان از اثرات مخرب تلفن همراه  به شمار مي‌روند. وي افزود: معمولا فعاليت هاي مغري افرادي که بيش از سايرين در معرض امواج الکترو …

 رضا معروف در اين باره به خبرنگار موبنا گفت: افزايش فشارخون، بروز عوارض قلبي و نارسايي‌هاي کليوي، سردرد،  تاثير مخرب بر حافظه بلند مدت و کوتاه مدت و ساير اندام هاي انسان از اثرات مخرب تلفن همراه  به شمار مي‌روند.
وي افزود: معمولا فعاليت هاي مغري افرادي که بيش از سايرين در معرض امواج الکترو مغناطيسي گوشي تلفن همراه هستند، در مراحل اوليه خواب نسبت به سايرين بيشتر است و همچنين احساس آشفتگي زيادي نيز در آنان ديده مي شود.
وي هشدار داد قرار دادن تلفن در كنار گوش  آسيب هاي جدي به سيستم شنوايي انسان  وارد مي آورد و افزود: قرار دادن اين وسيله در كمر نيز آسيب‌هاي جدي به دستگاه تناسلي انسان وارد مي کند.
اين در حاليست که استفاده از تلفن همراه به اندازه اي گسترش يافته که در حال حاضر اکثر جوانان با پرداختن هزينه هايي نه چندان بالا دو و يا چند گوشي تلفن همراه دارند. پديده اي که به نظر اکثر روانشناسان  به عنوان يکي از مخرب ترين  تهديدات  براي جوانان کشور ارزيابي  مي شود.
چندي پيش کارشناسان توصيه کرده بودند که به هنگام استفاده از گوشي تلفن همراه آن را تا حد امكان از كنار سر خود دور نگهداريد و زياد با تلفن صحبت نكنيد.
گفتني است گوشي تلفن همراه به هنگام روشن بودن و به ويژه مكالمه از خود امواج راديويي ساطع مي‌كند و گفته مي شود  نگهداشتن طولاني مدت گوشي كنار سر، خطراتي را براي انسان به همراه دارد.
۱۲۹/۱۶۲/۱۶۲

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا