MMS بايد براي مشترکان سيم کارت هاي دائمي ارائه شود

رضا ديهيمي در گفت وگو با خبرنگار موبنا با اشاره به ارائه سرويس MMS از سوي اپراتورهاي تلفن همراه و نبود فرهنگ سازي قبل از  ارائه اين سرويس، اظهار داشت: متأسفانه در روزهاي اخير كه جنجال ارائه سرويس MMS به اوج خود رسيده و تمامي رسانه ها به اشكال مختلف به اين موضوع پرداختند، هيچكس …

رضا ديهيمي در گفت وگو با خبرنگار موبنا با اشاره به ارائه سرويس MMS از سوي اپراتورهاي تلفن همراه و نبود فرهنگ سازي قبل از  ارائه اين سرويس، اظهار داشت: متأسفانه در روزهاي اخير كه جنجال ارائه سرويس MMS به اوج خود رسيده و تمامي رسانه ها به اشكال مختلف به اين موضوع پرداختند، هيچكس از اين زاويه به اين واقعه نگاه نكرده كه استفاده غيراخلاقي از اين سرويس و ارسال محتواهاي غيراخلاقي توسط مشترکان تلفن همراه ، چه ضرر و زيان هاي حيثيتي و اخلاقي بي شماري در جامعه بدنبال خواهد داشت.
وي گفت:با سوءاستفاده از دنياي پيشرفته علم، تكنولوژي و فضاي مجازي هيچ طبقه اي در حاشيه امنيت به سر نمي برد و گذشت زمان و بي تفاوتي برخي دستگاه هاي مربوطه، از آينده خوبي در اين زمينه حكايت ندارد.
اين جامعه شناس با بيان اينکه دستگاه هاي مربوطه براي پيگيري مزاحمت هاي موبايلي تاکنون اقدام قاطعانه اي انجام نداده اند، ادامه داد: سؤال اساسي اينجاست كه آيا با متخلفان جرايم شبه جنايي که از طريق تلفن همراه صورت مي گيرد، تاکنون برخورد شده است که هم اکنون و با ارائه سرويس MMS كسي جرأت نكند خلافي انجام دهد؟
ديهيمي با بيان اينکه بحث تنها بر سر ديدن تصاوير مستهجن و مبتذل نيست، خاطرنشان کرد: موضوع بي تفاوتي جامعه نسبت به پديده اي است كه متأسفانه در اين بازار راه افتاده و به طور قطع گريبان افراد را خواهد گرفت .
در همين حال برخي از كارشناسان حقوقي، نيز ضعف قوانين كشور را عامل ناتواني در برخورد با چنين مواردي مي دانند و خواستار تدوين قوانين لازم ناظر بر جرايم پيچيده موبايلي هستند.
همچنين ماهنامه تخصصي “تلفن همراه ” نيز در سرمقاله شماره جديد خود که هفته گذشته روي دکه هاي روزنامه فروشي قرار گرفت، پيشنهاد قابل تاملي را خطاب به مسئولان ارتباطات و فناوري اطلاعات کشور مطرح کرده است .
اين ماهنامه در بخشي از سرمقاله شماره چهل و چهارم خود مي نويسد : در حالي اصرار در ارائه هرچه سريعتر سرويس MMS در کشور وجود دارد که متوليان اين بخش هنوز نتوانسته اند براي رفع مشکلات کاربران موبايل در کشور قانون شفاف و روشني تهيه و ارائه کنند .
اين ماهنامه پيشنهاد کرده است که پيش از ارائه هر خدمت نويني در حوزه موبايل همانگونه که ابتدا زير ساختهاي فني آن صرفا مورد توجه قرار مي گيرد ، زير ساختهاي فرهنگي و حقوقي آن نيز مدنظر قرار گيرد و توجه به مسائل جامعه ساخت تک بعدي نداشته باشد .
ماهنامه ” تلفن همراه ” درباره ارائه سرويس جديد MMS پيشنهاد کرده است که اين سرويس با توجه به ناشناخته بودن همه ابعاد آن و فقدان فرهنگ سازي لازم بهتر است به مدت شش ماه صرفا براي مشترکان داراي سيم کارت هاي دائمي ارائه شود و پس از کسب شناسائي کاملتري از اين سرويس ارزش افزوده جديد ، اين خدمت در کشور فراگير شود .
۱۲۸/ ۱۶۲/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا