حذف يارانه مخابرات براي دهک هاي ثروتمند زيان آور است

” محمد قلي يوسفي ” در گفت و گو با خبرنگار موبنا به اين پرسش که  ” يک سوم توليد ملي کشور در قالب يارانه پرداخت مي‌شود اما اين يارانه پرداخت شده در توزيع عادلانه درآمد به چه ميزان مؤثر بوده است؟ ” پاسخ داد  :  زماني که يارانه هدفمند براي مخابرات توزيع نشود پاسخ …

” محمد قلي يوسفي ” در گفت و گو با خبرنگار موبنا به اين پرسش که  ” يک سوم توليد ملي کشور در قالب يارانه پرداخت مي‌شود اما اين يارانه پرداخت شده در توزيع عادلانه درآمد به چه ميزان مؤثر بوده است؟ ” پاسخ داد  :  زماني که يارانه هدفمند براي مخابرات توزيع نشود پاسخ منفي است و گروههاي با درآمد بالا که بيشتر مصرف مي‌کنند يارانه بيشتري را به خود اختصاص مي‌دهند بنابراين توزيع يارانه به صورت کنوني فلسفه وجودي خود را از دست داده است و گروه‌هاي با درآمد بالااز يارانه بيشتر بهره‌مند مي‌شوند و يارانه به گروههاي محروم، اختصاص نمي‌يابد.
وي ادامه داد :  اين موضوع براساس عدالت نيست و بايد ديد که آيا در عرصه‌هايي که نمي‌توانيم در توليد با رقباي خارجي رقابت کنيم به همين اختصاص  يارانه بيشتر باز نمي‌گردد؟
مدرس دانشگاه علامه طباطبايي اظهار داشت : در برنامه چهارم توسعه نيز بر طرح هدفمند کردن يارانه‌ها تاکيد شده است و طرح تحول اقتصادي رويکردي به موضوعات و مضامين کليدي براي تحقق اين اهداف دارد و البته بايد طوري برنامه ريزي کرد که دهک هاي ضعيف در کشور همانند قشر غني و مرفه جامعه زيان نبينند .
وي اضافه کرد : سند چشم‌انداز بيست ساله به تأييد مقام معظم رهبري رسيده و توسط ايشان ابلاغ شده و داراي تصوير آرماني و اهداف بلندمدت مشخصي است که اقتصاد ايران را بر محور عدالت و دور از فساد و تبعيض معرفي مي‌کند ، طرح تحول اقتصادي نيز همين اهداف را دنبال مي‌کند.
۱۲۳/۱۶/۱۶۲

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا