زنگ دوست داشتني من

به گزارش خبرنگارموبنا کارشناسان براين باورند که زنگ موبايل افراد، تعلقات آنان را به گروه هاي اجتماعي و نوع شخصيت کاري آنها نشان مي دهد.يک کارشناس علوم اجتماعي در اين باره به خبرنگار موبنا گفت: در جامعه امروزي هرفرد بنا به سليقه و خواسته خود به نوع خاصي از موسيقي علاقه مند است؛ به عنوان …

به گزارش خبرنگارموبنا کارشناسان براين باورند که زنگ موبايل افراد، تعلقات آنان را به گروه هاي اجتماعي و نوع شخصيت کاري آنها نشان مي دهد.
يک کارشناس علوم اجتماعي در اين باره به خبرنگار موبنا گفت: در جامعه امروزي هرفرد بنا به سليقه و خواسته خود به نوع خاصي از موسيقي علاقه مند است؛ به عنوان مثال نوع زنگ موبايل اکثرجوانان، مربوط به موسيقي هايي مي شود که دوست دارند در تنهايي به آن گوش بدهند.
“حسام موسي نژاد”  افزود: اين افراد با استفاده از امکانات تلفن همراه، موسيقي دلخواه خود را نيز به عرصه عمومي مي کشانند تا ازاين راه به ابراز هويت و اثبات وجود خود در جامعه بپردازند.
اين کارشناس ادامه داد: برخي افراد طبق علايق و سلايق خود با انتخابي آزاد، موسيقي دلخواه خود را توسط زنگ هاي موبايل به عرصه عمومي کشانده و گاه با گذاشتن آهنگ هايي که با عرف جامعه همخواني ندارد موجبات سلب آسايش مردم را فراهم مي کنند.
موسي نژاد با بيان اين که “در گروه هاي اجتماعي مختلف، ابرازهويت اجتماعي از طريق زنگها و مجموعه موسيقي هاي تلفن همراه صورت مي گيرد”، تصريح کرد: گروه هاي نوجوانان و جوانان نسبت به ساير گروهاي سني تمايل بيشتري دارند که جديدترين آهنگ هايي را که در “بازار روز” عرضه مي شود ، بر گوشي همراه خود داشته باشند که اين امر به نوعي بيانگر رويکرد شخصيتي اين قشر سني به شمار مي آيد.
با پيوستن شمارچشمگيري از مردم به جمع مشترکان تلفن همراه، شاهد مشکلات و معضلات فراوني در اجتماع هستيم که پخش موسيقي هاي مختلف توسط گوشي برخي افراد در مراکز عمومي يکي از اين معضلات است.معضلي که به اعتقاد آگاهان در اين حوزه، فقدان ساختار و بسترهاي مناسب و فرهنگ سازي نادرست عمده ترين علت آن تلقي مي گردد.
۱۲۹/۱۶/۱۶۲

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا