مذاکره کنسرسيوم مخابرات با سه اپراتور آسيايي براي حضور در مزايده اپراتور سوم

کامران مجدمنش در گفت وگو با خبرنگار موبنا از تبديل کنسرسيوم مخابرات کشور به شرکت سهامي خاص خبر داد و اظهار داشت:مذاکرات کنسرسيوم با اپراتورهاي خارجي و سرمايه گذاران داخلي و خارجي براي شراکت در مزايده اپراتور سوم تلفن همراه نهايي شده و تا هفته آينده قرارداد با يک اپراتور آسيايي و يک سرمايه گذار …

کامران مجدمنش در گفت وگو با خبرنگار موبنا از تبديل کنسرسيوم مخابرات کشور به شرکت سهامي خاص خبر داد و اظهار داشت:مذاکرات کنسرسيوم با اپراتورهاي خارجي و سرمايه گذاران داخلي و خارجي براي شراکت در مزايده اپراتور سوم تلفن همراه نهايي شده و تا هفته آينده قرارداد با يک اپراتور آسيايي و يک سرمايه گذار به نتيجه مي رسد.
وي با اشاره به اينکه ۲۷ آبان ماه مهلت تعيين شده براي تحويل اسناد خريداري شده مزايده اپراتور اپراتور سوم است، يادآور شد:کنسرسيوم بزرگ مخابرات با چند بانک خصوصي داخلي و يک شرکت سرمايه گذاري براي تعيين سرمايه گذار اين پروژه مذاکراتي داشته است ؛ اين در حالي است که اپراتورهاي طرف مذاکره ما نيز تمايل خود را براي سرمايه گذاري در اين پروژه اعلام کرده اند.
مجدمنش شمار مشترکان اپراتورهاي طرف مذاکره با کنسرسيوم مخابرات کشور را به مراتب بيش از دو ميليون مشترک برشمرد و تصريح کرد:به طور قطع هيچ يک از خريداران اسناد مزايده اپراتور سوم تجربه و تخصص و قابليت کاري کنسرسيوم مخابرات را ندارد.
به گفته مسئولان وزارت ارتباطات برنده پروژه اپراتور سوم از فروردين سال ۸۸ مي تواند فعاليت خود را آغاز کند و سيم کارتهاي اين اپراتور از نيمه دوم سال ۸۸ به بازار عرضه مي شود.
بر اساس پيش بيني هاي انجام شده نتيجه پاکات قيمت مزايده اپراتور سوم ، دي ماه مشخص خواهد شد و با توجه به آن که ثبت شرکت و پرداخت هزينه ۶۵ روز کاري زمان خواهد برد، به طور قطع موافقتنامه اپراتور سوم اواخر سال جاري يا اوايل فروردين ماه سال ۸۸ لازم الاجرا مي شود.
اپراتور سوم طبق پروانه بايد در سال اول فعاليت خود شهرهاي بزرگ و در سال دوم همه مراکز استانها را تحت پوشش قرار دهد.
ميزان سرمايه گذاري اوليه اپراتور سوم تلفن همراه کشور، ۳۰۰ ميليون يورو برآورده شده و اين اپراتور مي تواند ۱۷ ميليون مشترک را در دو بخش مکالمه و ديتا در مدت ۱۵ سال جذب کند.
۱۲۸/ ۱۶۲/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا