مرغ کیلویی ۶۵۰۰ تومان

به گزارش موبنا به نقل از خبرگزاری فارس مرغ از جمله مواد پروتئینی است که علیرغم تولید قابل توجه آن در کشور از ثبات قیمت چندانی برخوردار نیست و برحسب تقاضا دچار نوسان است. در حالی که سال گذشته وزیر جهاد کشاورزی قیمت منطقی مرغ را حدود ۷ هزار تومان عنوان کرده، اما نوسان قیمت …

به گزارش موبنا به نقل از خبرگزاری فارس مرغ از جمله مواد پروتئینی است که علیرغم تولید قابل توجه آن در کشور از ثبات قیمت چندانی برخوردار نیست و برحسب تقاضا دچار نوسان است.

در حالی که سال گذشته وزیر جهاد کشاورزی قیمت منطقی مرغ را حدود ۷ هزار تومان عنوان کرده، اما نوسان قیمت این محصول در بازار برحسب تقاضا بین ۵۲۰۰ تا ۹ هزار تومان بوده است.

براساس این گزارش: قیمت مرغ در روزهای پایانی سال ۹۳ به حدود ۹ هزار تومان رسید و در اواسط فروردین سال جاری با کاهش تقاضا به حدود ۵ هزار تومان کاهش یافت و در روزهای اخیر هم کمی با افزایش قیمت مواجه بوده، در حالی که هنوز تولید‌کنندگان معتقدند قیمت تمام شده برای آنها بیش از قیمت‌های کنونی است.

محمد یوسفی رئیس هیئت مدیره انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور گفت: قیمت مرغ در روزهای اخیر نسبت به ۲ هفته  گذشته کمی افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

وی با بیان اینکه تولید‌کنندگان از تولید مرغ و تخم مرغ متضرر می‌شوند و قیمت خرید کمتر از قیمت تمام شده محصولشان است، افزود: قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده امروز حدود ۴۱۰۰ تومان و قیمت هر کیلوگرم مرغ در عمده‌ فروشی‌ها حدود ۶ هزار تومان است.

مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران هم با بیان اینکه قیمت منطقی مرغ طبق برآورد وزارت جهاد کشاورزی حدود ۷ هزار تومان است، گفت: امروز قیمت هر کیلوگرم مرغ در خرده‌فروشی‌ها حدود ۶۵۰۰ تومان است.

وی افزود: با توجه به ذخایر مرغ و تولید آن پیش‌بینی می‌شود، برای ماه رمضان افزایش قیمت نداشته باشیم و نهایتا قیمت آن به حدود ۷ هزار تومان برسد.

دکمه بازگشت به بالا