با مخترعان بزرگ در موزه سامسونگ قدم بزنید

به گزارش خبرنگار موبنا،این موزه متمرکز بر سه دوره تاریخی گذشته، حال و آینده است و تحولات صنعت الکترونیک سامسونگ و دیگر شرکت‌ها را در دوره‌های تاریخی به نمایش می‌گذارد. موزه نوآوری سامسونگ (Samsung Innovation Museum)، در بخش‌های مختلف و سه سالن نمایش، سه عصر مختلف اختراعات را معرفی می‌کند. عصر مخترعان به پیشگامان فناوری …

به گزارش خبرنگار موبنا،این موزه متمرکز بر سه دوره تاریخی گذشته، حال و آینده است و تحولات صنعت الکترونیک سامسونگ و دیگر شرکت‌ها را در دوره‌های تاریخی به نمایش می‌گذارد.
موزه نوآوری سامسونگ (Samsung Innovation Museum)، در بخش‌های مختلف و سه سالن نمایش، سه عصر مختلف اختراعات را معرفی می‌کند.
عصر مخترعان به پیشگامان فناوری مثل توماس ادیسون و الکساندر گراهام ‌بل اختصاص دارد. بعد از آن، عصر ابداعات صنعتی است که بسیاری از محصولات سامسونگ ازجمله گوشی‌های موبایل و فناوری‌های مربوط به آن را روی نمایشگرهای موزه معرفی می‌کند. در تالار عصر آفرینش نیز سیستم خانه هوشمند سامسونگ به نمایش درآمده است.
همچنین در این موزه، تالاری به ‌نام تالار تاریخ وجود دارد که به معرفی بنیان‌گذاران و فلسفه وجودی سامسونگ می‌پردازد.
“کیان اوهیان” یکی از مدیران عالی رتبه سامسونگ درباره موزه نوآوری‌های سامسونگ گفته است: این موزه به بازدیدکنندگان امکان می‌دهد تا ما را بهتر بشناسند، بدانند از کجا آمده‌ایم و از کجا الهام می‌گیریم تا به خلق محصولاتی جدید دست یابیم.
در این موزه می‌توانید از ۱۵۰ اختراع مختلف و همچنین محصولات متنوع سامسونگ دیدن کنید. اولین لامپ اختراع شده توسط توماس ادیسون در سال ۱۹۰۰، تلگراف بی‌سیم گولیلمو مارکونی (مخترع رادیو) که در سال ۱۸۹۶ اختراع شد، تلگراف مورس و تلفن گراهام‌ بل ازجمله این اختراعات هستند. همچنین اختراعات قدیمی‌ پیتر موسن بروک مانند مخزنی شیشه‌ای که در سال ۱۷۴۵ اختراع شد نیز در این تالار دیده می‌شود.
در موزه سامسونگ از کسانی که در زمینه اختراع و تکامل فناوری صوتی و تصویری تلویزیون نقش به سزایی داشتند، نیز یاد شده است. تلویزیون لامپی سامسونگ (سیاه‌وسفید) P-3202 نیز در این موزه به نمایش درآمده است.
این تلویزیون بیش از نیمی از بازار کره را در زمان عرضه آن، به خود اختصاص داد و همین موفقیت باعث شد تا سرمایه‌گذاری بیشتری در این زمینه صورت گیرد. در این بخش علاوه بر معرفی دستاوردهای این حوزه می‌توان یکی از جالب‌ترین تحولات صنعت تلویزیون را دید؛ همچنین نخستین دستگاه تلویزیونی که توسط «جان لوگی برد» اختراع شد نیز در این بخش به چشم می‌خورد.
در این موزه و در بخش موبایل، در میان گوشی‌های هوشمند سامسونگ به مدل Galaxy S II پرداخته شده است که بیش از ۴۰ میلیون دستگاه از آن در دنیا، از زمانی که به بازار آمد، فروخته شده است. در تالار عصر آفرینش نیز می‌توان آخرین تکنولوژی‌های سامسونگ در ساخت تراشه‌ها را تماشا کرد؛ علاوه بر این، آزمایشگاهی نیز برای کودکان در نظر گرفته شده است تا بتوانند بخشی از آنچه را تماشا کردند، تجربه کنند.
اگرچه بیشترین بخش این موزه به دستاوردها و نوآوری‌های سامسونگ اختصاص یافته است، اما پروژه‌های عمومی‌تری که به دیگر شرکت‌ها نیز مربوط می‌شوند، در این موزه به چشم می‌خورد.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا