صادرات ۲۰۰ میلیونی نرم‌افزار در سال ۹۳

به گزارش خبرنگار موبنا، “محمود واعظی” صبح یکشنبه به مناسبت روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات و در حاشیه بازدید از مجموعه روابط عمومی وزارت ارتباطات با اشاره به ارائه‌ توضیحاتی در خصوص برخی خدمات وزارت ارتباطات مانند سامانه ۱۹۵ گفت: این سامانه راه پیگیری مشکلات مردمی است. واعظی به حمایت‌های دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان …

به گزارش خبرنگار موبنا، “محمود واعظی” صبح یکشنبه به مناسبت روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات و در حاشیه بازدید از مجموعه روابط عمومی وزارت ارتباطات با اشاره به ارائه‌ توضیحاتی در خصوص برخی خدمات وزارت ارتباطات مانند سامانه ۱۹۵ گفت: این سامانه راه پیگیری مشکلات مردمی است.
واعظی به حمایت‌های دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: طی ماه‌های گذشته شاهد بودیم که گروه‌های مختلف فارغ‌التحصیلان و دانشجویان IT در برنامه‌نویسی بسیار فعال شده‌اند.
وزیر ارتباطات در خصوص برنامه‌های وزارت ارتباطات برای روز جهانی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در این راستا پروژه‌های مختلفی را افتتاح خواهیم کرد که به واسطه افتتاح این پروژه‌ها زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات گسترش خواهد یافت.
واعظی در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز در پاسخ به سوالی که در ارتباط با دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات مطرح شده بود، اظهار کرد: با توجه به آنکه دسترسی آزاد به اطلاعات از جمله موارد مطرح شده از سوی رییس جمهور در دوره تبلیغات انتخاباتی بود، این مساله جزو حقوق مهم مردم برشمرده می‌شود و در این راستا اقدامات متعددی در حال اجراست.
وی ادامه داد: به عنوان مثال از گذشته قانونی داشتیم که راکد مانده بود، اما اکنون در وزارت ارشاد کمیته‌ای در این راستا تشکیل شده و با حضور نمایندگانی از بخش‌های مختلف از جمله وزارت ارتباطات شرایط دسترسی آزاد به اطلاعات در حال بررسی است.
وزیر ارتباطات در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز به سامانه ۱۹۵ اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر روزانه حدود هزار تماس با این سامانه صورت می‌گیرد که در حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ مورد از تماس‌ها با ارائه‌ی توضیحات اپراتور مشکل برطرف می‌شود. اما در ۲۰ تا ۲۵ درصد موضوعات نیاز به پیگیری‌هایی است که اگرچه این پیگیری‌ها در گذشته کمی طول می‌کشید اما اکنون این روند سرعت بیشتری پیدا کرده و قرار بر آن است که اپراتورهای مختلف نهایتا ظرف مدت ۱۴ روز پاسخگوی مردم باشند.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا