سوریه خط مهم امدادی داعش را قطع کرد

ارتش سوریه در ادامه عملیات خود در استان حسکه، واقع در شمال شرقی این کشور، کنترل دو تقاطع «صدیق» و «البترول» را در دست گرفت. در دست گرفتن کنترل این دو تقاطع توسط ارتش سوریه به معنای قطع راه اصلی امداد و کمک‌ رسانی گروه تروریستی تکفیری «داعش» در ریف حسکه و با مانع مواجه …

ارتش سوریه در ادامه عملیات خود در استان حسکه، واقع در شمال شرقی این کشور، کنترل دو تقاطع «صدیق» و «البترول» را در دست گرفت.

در دست گرفتن کنترل این دو تقاطع توسط ارتش سوریه به معنای قطع راه اصلی امداد و کمک‌ رسانی گروه تروریستی تکفیری «داعش» در ریف حسکه و با مانع مواجه شدن نقل و انتقال عناصر تکفیری داعش در این منطقه است.

همچنین با تسلط ارتش سوریه بر این دو تقاطع، کمربند امنیتی اطراف شهر حسکه، مرکز استان حسکه گسترش می‌یابد، بویژه آنکه داعش در این اواخر تلاش داشت، با هدف تصرف حسکه حملات جدیدی را علیه این شهر انجام دهد.

اما در محورهای دیگر عملیاتی استان حسکه، ارتش سوریه با همکاری نیروهای دفاع مردمی این استان، در عملیاتی موفق که از محور غربی شهر حسکه انجام شد، پل ابیض و دو باب مدرسه و شهرک الداودیه را آزاد کنند.

در ادامه این عملیات این نیروها ضمن پیشروی در محور ریف شرقی و غربی حسکه ده روستا را آزاد کنند.

تقاطع صدیق حلقه ارتباطی حسکه به تل تمر است و از دست دادن برای داعش ضربه بزرگی بشمار می‌آید. یک منبع میدانی سوری در این خصوص توضیح داد: این تقاطع اصلی‌ترین و مهمترین خط امدادرسانی داعش از کوه عبد العزیز و روستاهای مسیحی‌نشین منطقه الخابور است که تماما از این تقاطع می‌گذرد.

اما درباره تقاطع البترول این منبع میدانی سوری توضیح داد: با در دست گرفتن کنترل این تقاطع ارتش سوریه امکان پیشروی به سمت شهر الشدادی در جنوب استان حسکه و میدان نفتی تشرین در شرق این استان را می‌یابد.

منبع مذکور افزود: هم اکنون ارتش سوریه بر بخش‌های گسترده‌ای از خطوط انتقال نفت میدان نفتی تشرین به پالایشگاه ابیض و پالایشگاه حمص سیطره دارد و امنیت آنها را تامین می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا