پیش‌بینی رشد برای فلز زرد

به دنبال کاهش انتطارها برای افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا از سوی فدرال رزرو در آینده نزدیک، قیمت طلا به بالاترین رقم در ۳ ماه گذشته رسید و بیشترین افزایش هفتگی خود در ۴ ماه گذشته را به ثبت رساند. هر اونس طلا با افزایش ۳.۶۶ دلار به ۱۲۲۴.۸۰ دلار در هر اونس رسید. قیمت …

به دنبال کاهش انتطارها برای افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا از سوی فدرال رزرو در آینده نزدیک، قیمت طلا به بالاترین رقم در ۳ ماه گذشته رسید و بیشترین افزایش هفتگی خود در ۴ ماه گذشته را به ثبت رساند.

هر اونس طلا با افزایش ۳.۶۶ دلار به ۱۲۲۴.۸۰ دلار در هر اونس رسید. قیمت طلا در روز پنج شنبه به ۱۲۲۷.۰۴ دلار در هر اونس، بالاترین رقم از ۱۷ فوریه رسیده بود.

قیمت طلا در هفته گذشته ۳ درصد افزایش یافت که بیشترین افزایش هفتگی از نیمه ژانویه تاکنون به شمار می رود.

جیمز استیل تحلیلگر بانک اچ اس بی سی در این باره گفت، طلا متوسط قیمتی ۲۰۰ روز خود برابر با ۱۲۱۸ دلار شکست. این نزدیکی قطعی به ۱۲۲۸ دلار از نظر فنی برای طلا روند افزایشی به دنبال خواهد داشت و ممکن است که افزایش های بیشتری برای آن رقم بزند.

اما وی خاطرنشان کرد که فلز زرد همچنان نسبت به آمارهای اقتصادی آمریکا حساس خواهد بود.

آمارهای اقتصادی اخیر آمریکا، گمانه زنی های بازار مبنی بر اینکه اقتصاد این کشور به اندازه کافی برای افزایش نرخ بهره بانکی در نیمه ژوئن قوی نیست را تقویت کرده است.

ذخایر گلدتراست بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری طلا در روز پنج شنبه ۰.۶۱ درصد کاهش یافت و به ۷۲۳ تن، کمترین میزان در ۴ ماه اخیر رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا