شورای راهبردی فناوری‌های نوین در حوزه زیارت تشکیل می‌شود

به گزارش موبنا به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، نصرالله جهانگرد در کارگروه توسعه و تعمیق زیارت با معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: این شورا با هدف بسترسازی و هم‌افزایی و استفاده از فناوری‌های نوین برای توسعه و تعمیق فرهنگ زیارت کشور تشکیل می‌شود. معاون وزیر …

به گزارش موبنا به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، نصرالله جهانگرد در کارگروه توسعه و تعمیق زیارت با معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: این شورا با هدف بسترسازی و هم‌افزایی و استفاده از فناوری‌های نوین برای توسعه و تعمیق فرهنگ زیارت کشور تشکیل می‌شود.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: کمیته‌های تابعه این شورا در استان‌های دست‌اندرکار زیارت نظیر خراسان رضوی، قم و فارس تشکیل و مصوبات آن را پیگیری می‌کنند.
دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات کشور اظهار کرد: در جلسه کارگروه زیارت استان خراسان رضوی راهکارهای استفاده از ظرفیت‌های فناوری های نوین ارتباطی از جمله تلفن همراه برای ترویج فرهنگ زیارت در مشهد و از جمله در حرم مطهر امام رضا (ع) با حضور مسئولان و دست‌اندرکاران ذیربط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی اظهار داشت: آستان‌قدس رضوی با هدف برخورداری زائران از فیوضات معنوی زیارت در حرم مطهر حضرت ثامن‌الحجج (ع) از دستگاه‌های مسدود کننده تلفن همراه در حرم مطهر استفاده می‌کند که سال گذشته به آستان‌قدس پیشنهاد داده شد به جای استفاده از این دستگاه‌ها با همکاری اپراتورهای تلفن همراه دستگاه‌های گیرنده پیام در حرم جایگزین آن شود.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور افزود: آستان‌قدس رضوی تاکنون نظر نهایی خود را نسبت به این مساله اعلام نکرده و در صورت موافقت این نهاد، آنتن‌های کوچک تلفن همراه در برخی نقاط حرم مطهر نصب می‌شوند که بعد از نصب آنها ارتباط تلفن در حرم قطع و تنها ارتباط از طریق سیستم پیامکی امکان‌پذیر شود.
جهانگرد گفت: بر اساس مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور استفاده از جمر (مسدود کننده تلفن همراه) به دلیل آلودگی های تابعه آن در ادارات و دیگر بخش‌ها ممنوع است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: باید به جای استفاده از این دستگاه‌ها به نوعی اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی صورت گیرد که برای حفظ نظم جلسات ادارات شرکت کنندگان قبل از حضور در آنها تلفن همراه خود را خاموش کنند.
وی همچنین خواستار برگزاری نمایشگاهی برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مرتبط با زیارت در استان خراسان رضوی و از جمله مشهد شد.

دکمه بازگشت به بالا