سریال تکراری فلج مخابراتی گچساران و کم‌توجهی مسئولان

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، امروزه با توجه به پیشرفت‌های علمی، توسعه فناوری‌ و تکنولوژی ارتباطات در استفاده از فیبرهای نوری خدمات گسترده و قابل توجهی را فراهم کرده است. شاید استفاده از خدمات اینترنتی و تلفن‌های همراه مهم‌ترین بخش استفاده از تکنولوژی ارتباطات باشد که این خدمات در استان کهگیلویه و بویراحمد همانند …

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، امروزه با توجه به پیشرفت‌های علمی، توسعه فناوری‌ و تکنولوژی ارتباطات در استفاده از فیبرهای نوری خدمات گسترده و قابل توجهی را فراهم کرده است.

شاید استفاده از خدمات اینترنتی و تلفن‌های همراه مهم‌ترین بخش استفاده از تکنولوژی ارتباطات باشد که این خدمات در استان کهگیلویه و بویراحمد همانند دیگر مناطق بیشترین استفاده و کارایی را دارد.

گچساران یکی از مهم‌ترین شهرستان‌های این استان و به نوعی کشور در حوزه اقتصاد در حوزه نفت و گاز به شمار می‌رود که نیاز به ابراز ارتباطاتی در حوزه‌های مختلف این شهرستان به شدت احساس می‌شود.

علاوه بر ابعاد مختلف و قابلیت‌های ویژه گچساران، جایگاه رسانه و انتشار اخبار در این شهرستان خبرساز از دیگر ویژگی‌های خاص آن بوده که در بسیاری از مواقع اخبار و رویدادهای این شهرستان را از بسیاری از کلان‌شهرهای کشور نیز مهم‌تر می‌کند.

به هر حال با توجه به ویژگی‌های مطرح شده بالا به صورت اجمالی و کلی، قطع خطوط ارتباطی در گچساران به علت بی‌دقتی دستگاه‌های حفار و کم‌توجهی مسئولان مربوطه در برخورد با افراد خاطی و لحاظ کردن تدابیری برای جلوگیری از این امر به سریالی تکراری تبدیل شده است.

گچساران روز گذشته از ساعات نخستین صبح با قطع خطوط تلفن‌های همراه و اینترنت‌ مواجه شد و این در حالی بود که یکی از بزرگترین رویدادهای استان با حضور نماینده ولی‌فقیه کهگیلویه و بویراحمد در باشت و ائمه سراسر برگزار شد و به دلیل قطع اینترنت و خطوط ارتباطی هیچ خبری از این رویداد مهم مخابره نشد.

مشکلات و معضلات قطع اینترنت و خطوط ارتباطی تنها به بخش خبر مربوط نمی‌شود بلکه دیگر امور مردم که به صورت مستقیم با استفاده از خطوط ارتباطی انجام می‌شد، فلج شده است.

در همین خصوص خبرگزاری فارس در گچساران در ماه گذشته به دلیل قطع خطوط ارتباطی این شهرستان با مدیرعامل شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد گفت‌و‌گو کرد که در این گفت‌و‌گو سید‌ عبدالحسین افتخاری از لزوم استعلام دستگاه‌های حفار برای حفاری با مخابرات سخن گفت، اما این نکته باید مورد توجه وی قرار بگیرد که این امر کافی نبوده و شرکت مخابرات باید از اهرم‌های کنترل‌کننده ویژه از جمله استقرار نیرو در مناطق ویژه و حساس مخابراتی باشد.

استعلام از ادارات حفار توسط شرکت مخابرات برای اطلاع از امورات مربوط به حفاری‌های این ادارات یا پیمانکاران در بخش‌های ویژه و حساس گذر فیبر نوری یا تجهیزات مخابراتی می‌تواند گام مهمی در راستای جلوگیری از قطع فیبر نوری و قطع خطوط ارتباطی باشد.

به هر حال فلج ارتباطی گچساران و تکرار این سریال نگران‌کننده باید از این پس مورد توجه ویژه شرکت مخابرات به عنوان متولی و معرف ارتباطات میان جامعه قرار گیرد زیرا نارضایتی مردم در این خصوص می‌تواند تبعات سنگینی برای مسئولان این شرکت داشته باشد.

===============

یادداشت از کوروش رضایی

===============

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا