روس ها شارژر هيدروژني براي باتري تلفن همراه ساختند

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي ” اينونتوراسپات دات کام” ، درحال حاضر شنيدن اخباري مبني براين که خودرو با سوخت هيدروژني به بازار آمد ، يک خبر معمولي است و تعجب برانگيز نيست ولي با ورود به قرن ۲۱ ميلادي ، معرفي و عرضه شارژر باتري با استفاده از …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي ” اينونتوراسپات دات کام” ، درحال حاضر شنيدن اخباري مبني براين که خودرو با سوخت هيدروژني به بازار آمد ، يک خبر معمولي است و تعجب برانگيز نيست ولي با ورود به قرن ۲۱ ميلادي ، معرفي و عرضه شارژر باتري با استفاده از فن آوري نانو و سوخت هيدروژني  توسط محققان روس يک نوآوري به شمار مي آيد.
اين شارژر براي باتري هاي تلفن همراه و لپ تاپ ها مورد  استفاده قرار مي گيرد.
اين شارژر هيدروژني  با وزن فقط ۱۸۰ گرم با هدف حفظ محيط زيست طراحي  شده است و براساس استانداردها داراي چرخه شارژ ۵ است .
چنانچه باتري يک تلفن همراه بطورکامل خالي شده باشد  ، شارژر يادشده در مدت زمان ۱۰ يا ۱۵ دقيقه باتري خالي شده را بطور کامل شارژ مي کند.
ساختار اين باتري از چندين لايه صفحه ساخته شده از مواد  ارگانيک و غير ارگانيک تشکيل شده است که فعل وانفعال هاي شيميايي هيدروژن و اکسيژن در اين صفحات موجب ايجادالکتريسيته مي شود.
درهر سانتيمتر مربع صفحات اين شارژر يک صد ميليارد منفذ وجود دارد که قطر هرکدام از اين منافذ چند نانو متراست و اين شارژر را به آساني مي توان حمل و نقل کرد و حتي درسفرهاي طولاني همراه داشت .
جزييات بيشتر درباره اين شارژر از جمله قيمت وزمان عرضه آن به بازار ، درسايت اينترنتي ياد شده اعلام نشده است.
۱۳۱/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا