بازار تلفن همراه گریبانگیر رکود

“محبوبه نیلوفری” یکی از کارشناسان این حوزه در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: مدتی است که میزان تقاضای این کالای ارتباطی توسط مردم در سطح بازار تهران به طور چشمگیری افت کرده به طوری که حتی کاهش قیمت ها نیز تمایلی به خرید این کالا در آنها ایجاد نکرد. وی کاهش قدرت …

“محبوبه نیلوفری” یکی از کارشناسان این حوزه در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: مدتی است که میزان تقاضای این کالای ارتباطی توسط مردم در سطح بازار تهران به طور چشمگیری افت کرده به طوری که حتی کاهش قیمت ها نیز تمایلی به خرید این کالا در آنها ایجاد نکرد.
وی کاهش قدرت اقتصادی را از جمله دلایل اصلی این رکود دانست و افزود: علاوه بر کاهش قدرت اقتصادی، معمولا با نزدیکی به اواخر ماه میزان خریدوفروش انواع گوشی موبایل و  لوازم جانبی آن به طور چشمگیری افت می کند.
وی افزود: همچنین بازار خرید و فروش تلفن همراه دست دوم نیز که خریداران خاص خود را دارد نیز در هفته جاری شاهد کاهش محسوس خریداران بود و متقاضیان اندکی برای خرید به بازار مراجعه کردند.
در همین حال برخی دیگر از فعالان این بازار بر این باورند که بازار خرید و فروش تلفن همراه مدتی است در رکود نسبی به سر می‌برد، اما خرید و فروش تلفن‌های همراه ارزان قیمت و زیر ۴۰۰  هزار تومانی به نسبت سایر گوشی ها از تقاضای مشتریان برخوردار است.
جمعی از فعالان این حوزه معتقدند که قاچاق گسترده تلفن همراه به کشور و نوسانات نرخ ارز، دو عامل مهمی است که بازار این کالا را در کشور به رکود برده است.
به اعتقاد آنها در صورت خریدوفروش این کالا بیشتر موبایل های بدون گارانتی و قاچاق این کالا به دلیل ارزان تر بودن نسبت به نمونه های با گارانتی با تقاضا همراه می شوند.
بر اساس اطلاعات به دست آمده از بازار، طی هفته گذشته گوشی های ارزان قیمت زیر۴۰۰ هزار تومانی دو برند سامسونگ و هوآوی مورد تقاضای مشتریان قرار گرفت.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا