کفتاری که مثل داعشی ها است+عکس

کفتار می‌خواهد به دشمنان خود پیام دهد که قدرت در دست کیست. این کفتار جوان سرِ شیر را گرفته و مرتب بالا و پایین می‌کند تا به شیرهای دیگر نشان دهد که در صورت درگیری با او چه بلایی سرشان می‌آید. این عکاس بلژیکی تصاویری بی‌نظیر را از این اتفاق تلخ ثبت کرده است. این …

کفتار می‌خواهد به دشمنان خود پیام دهد که قدرت در دست کیست. این کفتار جوان سرِ شیر را گرفته و مرتب بالا و پایین می‌کند تا به شیرهای دیگر نشان دهد که در صورت درگیری با او چه بلایی سرشان می‌آید. این عکاس بلژیکی تصاویری بی‌نظیر را از این اتفاق تلخ ثبت کرده است.
این خانم عکس می‌گوید: «این عکس‌ها ظالمانه است، اما طبیعت همین است. این عکس‌ها نماد درنده‌خویی کفتارها و شیرها است. هدف آن‌ها این است که یکدیگر را بکشند. در این مورد خاص نیز کفتار سرِ شیر را به دندان گرفته تا نشان دهد برتری از آن کیست.»
نژاد این کفتار متعلق به صحرای آفریقا است و در واقع رایج‌ترین گوشت‌خواری است که در این منطقه دیده می‌شود. کفتارها در محیط مادر سالاری زندگی می‌کنند، به شکلی که یک کفتار ماده رهبر کفتارهای نر است. کفتارها برای شکار و تامین غذا مرتب به محیط اطراف می‌گردند تا بتواند محتمل‌ترین گزینه خود را بیابند. زمانی که یک کفتار شکار خود را پیدا کرد تا مسافت‌های طولانی را پشت سر آن می‌دود و سرعتش نیز تا ۶۴ کیلومتر در ساعت نیز می‌رسد.
این عکس‌ها متعلق به زمانی است که کفتارها به چند شیر رسیده بودند. آیریس می‌گوید: «بین شیرها یک شیر ماده مجروح را دیدم. امکان دارد که شیر به دلیل جراحتش نتوانسته که اقتدار خود را حفظ کند و طعمه کفتار شده باشد. شیرها بسیار بزرگتر و قوی‌تر از کفتارها هستند. اما کفتارها برای اینکه بتوانند این شیر زخمی را شکار کنند، باید خیلی هماهنگ شده حرکت می‌کردند. پس از شکار، آن کفتار جوان سرِ شیر را با خود گرفت و دور افتخار زد تا انسجام اجتماعی و قدرت خود را به رخ شیرها بکشد. من خیلی دلم برای آن شیر ماده سوخت، اما از این هم خوشحال بودم که چنین صحنه‌ای را دیده بودم.»

5367_134 5368_365 5369_791 5370_195 5363_633 5364_688 5365_514 5366_296

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. جالب است چون حیوانات و انسان ها وقتی پای دره نده خویی در کار باشد به یک شیوه عمل میکنند. هدف ترساندن و نمایاندن اقتدار به طرف مقابل است. ضعیف ترها به شعار، تبلیغات، بزرگنمایی وحشی گری خود و جنگ روانی پناه میبرند و قویترها بدون شعار عمل میکنند. همچنانکه کفتارها مانند داعشی ها با زدن گردن ها رخ نمایی میکنند! این نشان میدهد که در رفتارهای حدی مثلا در اوج درنده خویی انسان و حیوان یکی میشوند و رفتارهای مشابهی دارند. این قانون طبیعت است فرقی نمیکند چه عقیده ایی داشته باشی. یک رفتار حدی دیگر در مسئله قحطی غذا و آب است. مثلا در یک منطقه بسیار کم آب دو طایفه بخاطر کم آبی و رقابت بر سر تصاحب زمینهای کشاورزی مانند حیوانات بجان هم می افتند. یک رفتار حدی دیگر رقابت جنسی است که گاهی بین آدمیزاد نر بر سر تصاحب ماده رخ میدهد. پس باید حواسمان باشد که یک جامعه بر اثر درگیری و کمبودها بسمت رفتارهای حدی نزدیک نشود.

دکمه بازگشت به بالا