شرکت آمريکايي موتورولا در فصل دوم نيزچشم انداز خوبي ندارد

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل ازياهو،“کارولين ميلانسي” مدير تحقيقاتي دستگاه هاي همراه در موسسه گارتنر گفت : بعيد است که موتورولا بتواند در  فصل دوم سال ۲۰۰۸ محصولات زيادي را به بازار ارايه کند در حالي که رقباي اين شرکت در اين فصل فعاليت گسترده اي دارند و توليدات جديدي را به …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل ازياهو،
“کارولين ميلانسي” مدير تحقيقاتي دستگاه هاي همراه در موسسه گارتنر گفت : بعيد است که موتورولا بتواند در  فصل دوم سال ۲۰۰۸ محصولات زيادي را به بازار ارايه کند در حالي که رقباي اين شرکت در اين فصل فعاليت گسترده اي دارند و توليدات جديدي را به بازار عرضه مي کنند.
 وي افزود با توجه به شرايط کنوني و برا اساس قراين و شواهد اين شرکت آمريکايي در فصل دوم  از شانس زيادي براي بدست آوردن جايگاه دوم خود داشته باشد.
 شرکت موتورلا در سال گذشته به دليل مشکلات مالي و کاهش سهم در بازار در زمينه توليد و عرضه گوشي تلفن همراه  رتبه  دوم جهان را از دست داد.
سهم موتورولا در بازار تلفن همراه همچنان حرکتي نزولي  دارد و به ۲/۱۰ در صد کاهش يافت بطوري که اين شرکت  در فصل اول سال جاري ميلادي  9/29 ميليون دستگاه گوشي به فروش رساند، که نسبت به سال قبل ۳۷ درصد کاهش داشت.
فروش جهاني تلفن همراه در فصل اول سال ۲۰۰۸ نسبت به فصل اول سال ۲۰۰۷ ميلادي ۶/۱۳ درصد افزايش داشته اما در اروپاي غربي ۴/۱۶ درصد و در ژاپن ۱/۱۰ درصد کاهش داشته است.
نوکيا در فصل اول سال جاري ميلادي با فروش ۲/۱۱۵ ميليون دستگاه گوشي و در اختيار داشتن  1/39 درصد از سهم بازار جهاني همچنان رتبه اولي را در بين ساير رقبابه خود اختصاص داده است.
شرکت سامسونگ الکترونيک با فروش ۴/۴۲ ميليون دستگاه تلفن همراه و ۴/۱۴ درصد سهم بازار در جايگاه دوم بازار جهاني تلفن همراه  قرار گرفت.
ال جي الکترونيک فصل خوبي را گذراند وتوانست در اين دوره ۶/۲۳ ميليون دستگاه به فروش رساند و با داشتن هشت درصد سهم بازار جهاني وپشت سر گذاشتن سوني اريکسون رتبه چهارمي را از آن خود کرد.
۱۱۳/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا